Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 442 ggr
William86
2/24/15, 4:10 PM

Vilken kamera?

Hej!

Jag undrar vad för någon kamera jag ska köpa. Jag ska fotografera djur (minsta djur är hamster) med den och vill ha en för ett rymligt pris. Den ska kunna funka 

att fota t.ex rådjur.  Vad rekommenderar ni för några hemsidor? 

Tack för snabbt svar! ps. Jag tror den hamnade i fel kategori!


Annons:
Smilla Kanin
3/3/15, 12:18 PM
#1

Det är lite svårt att förstå riktigt vad du menar. Men sida har jag ingen aning om. 

Jag har en kamera som jag använder till att fotografera min djur. Det är en systemkamera och jag har objektivet som hänger med när man köper den. Jag köpte den på rea för ca 1 år sedan och då kostade den ca 4000 men jag har aldrig ångrat mig!

Den tar verkligen superbilder, men ibland kan den inte bestämma sig för vad den ska fokusera på:P

leemland
3/3/15, 9:12 PM
#2

Du får nog utveckla lite till.  Vad menar du med hemsida? Var du kan köpa den från eller? 
Är du van kameraanvändare? Vill du ha system eller kompakt kamera? Du får som sagt utveckla lite mer:)

Om du kollar inne på foto.ifokus så finns det många många trådar med samma fråga du ställer. Lättast är att använda sökfunktionen :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Martin
3/4/15, 12:28 PM
#4

#1 I den bästa av världar och framförallt för att få bra foton så är det ju fotografen som skall bestämma vad kamera/objektiv skall fokusera på.

För att svara på TS fråga så är det svårt utifrån den lilla infon men du behöver antingen telezoommöjlighet om du har en kompaktkamera eller någon form av teleobjektiv för att få rådjur inom håll. Skulle rekommendera minst 300mm eller motsvarande.Det finns t.ex. 70-300 eller olika varianter av 150-600, 150-500, 150-400 osv beroende på vilket märke du skall välja. Finns såklart fasta brännvidder också.

mvh Martin

Smilla Kanin
3/5/15, 4:37 PM
#5

#4 Jo, Men jag bestämmer vad den ska fokusera på men den håller på och ändrar. Det är när det går lite snabbt alltså om jag ska fota t.ex. min kanin som springer:)

[Stockholmsbruden]
3/7/15, 10:15 AM
#6

Nikon D3000 är bra nybörjar kamera

Annons:
[Stockholmsbruden]
3/7/15, 10:16 AM
#7

3200 menade jag

Alibi
3/7/15, 5:28 PM
#8

För att vara kortfattad: 
Kameran spelar egentligen inte någon större roll om du bara vill ha den till att fota lite all-around med. Som Stockholmsbruden säger så är Nikon D3200 en väldigt bra nybörjarkamera. Därefter måste du välja vad för optik du vill ha och eftersom du ska fota både rådjur, som brukar befinna sig på lite längre avstånd och hamster, som du troligtvis kan vara lite närmare skulle jag rekomendera Sigma 70-300mm Macro, vilket jag har haft länge och använder lite då och då och jag trivs med det, med tanke på priset. :)

Testa Net on Net, skulle tro att båda grejerna finns där. :) Lycka till!

I'm gonna let my little light shine

Upp till toppen
Annons: