Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 396 ggr
OlleA
7/3/15, 11:17 PM

(M) Rävungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trots långt avstånd och dåligt ljus måste jag visa de söta rävungarna jag hade turen att få se i kväll.

Annons:
OlleA
7/3/15, 11:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här sitter en av dem fint, även om den gärna hade fått vara närmare.

OlleA
7/3/15, 11:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det är svårt att säga hur många ungar det var. Jag såg bara två samtidigt, men det kan ha varit flera som sprang in och ut ur busksnåren i kanten av det nyslagna fältet.

Tjeja
7/3/15, 11:48 PM
#3

Ååh vad kulatt få se så fina rävungar! grattis! Fina bilder med tycker jag! man kan ju inte förvänta sig att dem ska posera för kameran på armlängds avstånd precis ha ha

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Martin
7/4/15, 12:49 AM
#4

Mycket trevliga bilder Olle!

mvh Martin

OlleA
7/4/15, 10:16 AM
#5

Tack Tjeja och Martin! Jag ska verkligen inte klaga när jag har fått se de fina rävungarna, men kanske är jag lite bortskämd med poseringsvilliga rådjur och harar. 😉

Olle

[::V::]
7/8/15, 11:37 AM
#6

Bedårande rävungar ❤️. Tycker du har fått till fina foton med tanke på att de inte gärna poserar framför kameran. #1 är så fin 🙂

Annons:
OlleA
7/8/15, 1:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tack ::V:: för din kommentar. Jag har sett de två rävungarna flera kvällar i rad och hoppas att de ska vänja sig alltmer vid att jag kommer smygande ibland.

Huygens
7/11/15, 3:42 PM
#8

bra bilder. Otroligt att dom vågar sej fram trots att det varit människor där som klippt gräset.

OlleA
7/11/15, 7:05 PM
#9

Tack Huygens. När det kommer en slåttermaskin förknippas den ofta inte med människor och upplevs inte som lika farlig. Det kan bli förödande för diverse djurungar, inte minst rådjurskid som trycker mot marken i stället för att fly. Under tidiga mornar och sena kvällar är det i regel ofarligt att vara framme, när människorna ligger och sover - med undantag för en viss fotograf. 😉

Olle

Upp till toppen
Annons: