Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 448 ggr
OlleA
8/1/15, 10:18 AM

(M) Rågeten med ögonskadan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Minns ni rågeten med ögonskadan som jag fotograferade i mitten av juni? Hon lever fortfarande, och även om hennes ansikte inte är vackert är hon inte särskilt mager utan verkar förvånansvärt bra för övrigt.

Annons:
OlleA
8/1/15, 10:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hon går ihop med en vacker bock (den på bilden) men det är tveksamt om hon kommer att överleva vintern och kunna sätta nya kid till världen. Men hennes nuvarande kid lever fortfarande, så för kidets skull anser jag att hon åtminstone inte bör skjutas innan ordinarie jakttid.

Martin
8/2/15, 3:38 PM
#2

Den där bocken skulle ju hängas som trofee på väggen! Ja, inte bokstavligen då alltså utan fotot av den! Otroligt fint kvällsljus höll jag på att skriva, men såg sedan i exif att det är morgonljus :) Så ståtlig och fin han är!

Minns hinden också, kul ändå att se att det går bra för henne och naturen är väl sådan att hade hon lidit av ögonskadan hade hon inte sett fin och bra ut, samt troligen redan avlidit. Hon verkar ju ha näring nog för att båda dia kid och nära sig själv.

mvh Martin

OlleA
8/8/15, 4:39 PM
#3

Tack Martin! Skönt att höra att du inte bokstavligen vill ha bocken på väggen. Jag säger som Evert Taube: "Låt örnen flyga, låt rådjuren löpa!" 🙂

Olle

Upp till toppen
Annons: