Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 986 ggr
[peter54]
8/2/15, 10:25 PM

Bjässe

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här älgtjuren är bara fyra år och redan såpass stor och med mycket stora horn.

Annons:
Martin
8/2/15, 10:28 PM
#1

Verkligen en ståtlig tjur!

mvh Martin

Tarotstollan
8/2/15, 10:54 PM
#2

Jättefin men det innebär väl att han inte lever så länge till.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[peter54]
8/3/15, 6:38 AM
#3

#2 Jodå, han heter Linus och bor på Gårdsjö älgpark i Heby, Uppland. Leif Lindh som driver parken säger att det kommer att bli en rekordälg av Linus 🙂

axa
8/3/15, 11:00 PM
#4

#2 Älgar lever i genomsnitt 20-25 år, så denna tjusiga herre har många år framför sig.

[peter54]
8/3/15, 11:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#5

Några bilder till på samma tjur.

Tarotstollan
8/4/15, 12:03 AM
#6

Det var skönt att höra att Linus inte kommer att falla under jakten!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Truffles
8/4/15, 6:52 AM
#7

Fina bilder. Hade kanske önskat lite mer kontrast, men avsaknad av stängsel och allt som gör att älgen inte ser ut att vara ute i det fria överväger det. ☺

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

[peter54]
8/4/15, 10:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Tack. Jag har lagt på lite kontrast, men det är svårt att lägga på mer utan att djuren blir extremt mörka när gräsytan är såpass ljus. 

Jag söker alltid situationer när jag fotar i parker, där inga staketstolpar eller nät syns och förstås, inga människor. I "vanliga" djurparker brukar det vara mycket svårt, men i en sådan park som denna med en yta av 25 ha för de 19 älgar som bor där, är det lite lättare.

Detta är pappan till tjuren ovan. Han heter Holger och är åtta år. I år hade Holger otur och fastnade med vänstra hornet i en ståltråd som skadade basthuden allvarligt och veterinär fick tillkallas för att stoppa blödningen. Delar av basthuden förstördes och därför har det vänstra hornet slutat att växa.

Hanna
8/7/15, 11:54 PM
#9

Det var en stilig herre!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Upp till toppen
Annons: