Annons:
Etikettfotoutrustning
Läst 494 ggr
lindqvist96
2016-05-21 11:28

Uppgradera utrustningen

Hej på er allesammans!

Vad rekommenderar ni för kamerahus till mig? Jag har använt Canon EOS 1000d sedan kanske 7 år tillbaka, det är familjens kamera och nu vill jag köpa mig en egen.

Objektiv har jag redan ganska bra koll på vad jag vill ha, men det är kamerahus jag inte vet så mycket om.

Fotar mest utomhus djurporträtt, men gillar att experimentera. Ibland rörselsebilder på travet tillexempel, och naturbilder är något jag vill bli bättre på.

Ibland får jag förfrågningar att fota andras djur och då vill jag göra det så bra som möjligt med bra kvalite på bilderna. Gör det endast på hobbynivå, men det är ett intresse jag skulle vela utveckla i framtiden.

Min budget ligger kring 8000 för ett kamerahus, mer eller mindre.

Tack på förhand!

Annons:
lindqvist96
2016-05-21 11:28
#1

Och det ska vara Canon!! 😉

Inkanyezi
2016-05-21 11:34
#2

Jag skulle kunna tänka mig att en EOS 70D skulle kunna passa.

Den bjuder på i stort sett extra allt jämfört med 1000D, som att den har prisma i sökaren med betydligt bättre sökarbild, bättre AF och en hel del annat godis.

Om man köper bara kamerahuset hamnar den precis på din budget:
http://www.fotokungen.com/canon/digital-system/canon-eos-70d-hus-delad-kartong

lindqvist96
2016-05-22 19:40
#3

Okej tack, Ska checka in den!

klarakarolina
2016-05-23 09:03
#4

Jag köpte mitt kamerahus, Canon 5d mark 1 för ett par år sedan för runt 3000 kr och jag tycker att det är helt fantastiskt. Inte lika många megapixlar och sådär som många andra kameror och blir grusigt rätt snabbt när man höjer ISO men det är fortfarande helt fantastiskt för det priset, kan dock vara lite svårt att hitta :)

Upp till toppen
Annons: