Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 582 ggr
OlleA
6/25/17, 10:07 AM

(M) Råget

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rågeten Daphne tittar fram i kanten av det högvuxna fältet…

Annons:
OlleA
6/25/17, 10:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

…men bryr sig inte så mycket om att jag är där.

OlleA
6/25/17, 10:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hon fortsätter att beta av de läckra löven i träden.

Moalinn
6/27/17, 1:37 AM
#3

Åh, gillar verkligen den första bilden! Men hade jag varit du hade jag klonat bort några av de strån som är närmast huvudet. Framförallt de som ligger till vänster och även den som går rakt genom halsen. Jättefin bild annars! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

OlleA
6/28/17, 7:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Okej, då testar vi det! 🙂

Martin
7/2/17, 11:06 AM
#5

Mycket snyggare bortklonat! Men jag gillar verkligen trean också. Helt avslappnad äter hon från träden. Snyggt!

mvh Martin

Martin
7/2/17, 11:07 AM
#6

Du är nöjd med ding 6D förstår jag?

mvh Martin

Annons:
OlleA
7/12/17, 11:42 AM
#7

Tack Martin för dina kommentarer till alla mina bilder. Just nu kan jag inte lägga in bilder och ganska sällan skriva kommentarer, för i två veckor har jag varit utan internet och fast telefon hemma. Det senaste från Telia är att det tar ytterligare en vecka innan elfelet är åtgärdat. Bor man ute på landet är man ju knappast prioriterad när de har mycket att göra. Men jag skulle aldrig flytta till något mer "civiliserat" ställe, för då har jag ju inte längre alla djuren omkring mig!

Jag är väldigt nöjd med min 6D som jag är ute smyger med nästan varje kväll nu på sommaren. De olika rådjuren är ju lite olika personligheter, och Daphne älskar att hålla till bland högvuxen vegetation av gräs och örter där ofta bara hennes breda, ganska korta öron sticker upp. Då är hon trygg och låter mig komma ganska nära. Eftersom detta är hennes signum är jag ofta lite försiktig med att klona bort alltför mycket växtlighet omkring henne. Det skulle liksom inte vara hon längre om hon blev helt frilagd.

Olle

Upp till toppen
Annons: