Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 679 ggr
Moalinn
2017-07-26 13:18

(H) Fisk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är inte den som fotar fiskar, har aldrig fotat fiskar innan faktiskt. Har inte utrustning till att fota fiskar så att försöka få fina bilder kändes inte som någon större idé. Fisken låg lite längre in i karet när jag såg hur fint ljuset låg på ögat, trodde ju att det skulle bli kaos med tanke på vattnet men det gick rätt bra ändå. Är dock väldigt osäker på vad jag tycker om bilden, om den är lite cool ändå eller bara läskig haha, vad säger ni? :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Martin
2017-07-29 13:55
#1

Bilden i sig är häftig. Dock tycker jag att komponeringen blir lite konstig och ger obalans. 

Jag hade nog velat ha fisken till vänster i bild (om det var möjligt vet jag ju inte). Man behöver inte alltid följa "regler" (t.ex. tredjedelsregeln osv) men här blir det varken centrerat eller enligt ngn tredjedel. 

Skärpan sitter fint på båda ögonen i ett smalt skärpeplan, det är snyggt. Men eftersom att man nästan bara ser ena ögat så upplever man först att det bara är där skärpan är, men uppklickad ser man "bandet" tvärs över där skärpan ligger.

Kan inte säga exakt vad det är - men jag tycker det blir obalans - kanske för att vänstra ögat blir dominant och i fokus men ligger till höger i bilden? 

Jag gillar den dock som helhet. Lite mystig. Kan tänka mig att om man lyfter skuggorna att man kan få fram lite mer konturer av fisken och den verkar ha fina fenor utfällda så kanske hade kunnat bidra, annars skulle jag nog som den är nu försökt öka kontrasten lite till för att få in lite mer mystik/skarpare utseende.

Utan att veta vad den har för färger eller så i övrigt tycker jag den gör sig utmärkt som svartvit!

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: