Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 1195 ggr
Caaassiiie
2017-08-08 11:53

Djuren i Vollsjö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte minsann att då jag främst kommer jobba och lägga ut djurfoto från Vollsjö här, så skapar jag en bildtråd där jag kan posta alla mina möten på ett samlat ställe! 🙂 "Rådjuret & den röda gladan" kommer dock få ligga kvar där den gör. Kan ju inte flytta på dem hit eller byta namn på den tråden! 

Jag har mött både herr och fru rödräv när jag varit här ute, dessvärre har han/hon än så länge bara fastnat på bild en gång i mars detta året. Andra gånger har dem bara sprungit upp på stigen rakt framför mig och hunden och har sen varit borta på två sekunder igen.  Utom en gång! Fast de räknar jag inte riktigt med, haha. Var inne och gick in kossornas hage (dem är ju inte där på vintern), och kika mig omkring. Står och tittar på "utsikten" över åkrarna enda bort till ett väldigt fint vitt hus. Tar en bild bara för att kunna visa hemma när jag kom tillbaka till stan. Det jag inte visste just då är att både jag och räven tittar åt samma håll men jag ser inte honom och han såg inte mig. Förrän han helt plötsligt hoppar fram, rakt ner i vattnet, missar sitt byte och springer vidare. Detta händelseförloppet hade kunnat bli så fint på bild såklart, men det gick alldeles för fort som så många andra gånger. Men det är såklart en otroligt kul upplevelse. Med kamera eller inte. Framförallt att höra deras skällande i tidig morgon och mot kvällen! :) 

Så startar min tråd här med att bifoga min första bild på mitt första mer ordentliga möte med räven. Framför allt en levande räv! Sensation för någon som bor i storstan annars och bara ser dem påkörda. Slänger även in bilden på där jag och räven spana åt samma håll men inte såg varandra. 

Hoppas kunna dela med mig av fler fina möten här framöver!🙂

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
Caaassiiie
2017-08-08 11:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En liten prick !

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Stallmima
2017-08-08 11:58
#2

TS   Det var en fin bild på räven    👍

Caaassiiie
2017-08-08 19:10
#3

#2 Tack snälla!  🙂

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Martin
2017-08-10 13:36
#4

Trevligt möte och kul med lite beskrivning runt det också! Första bilden såklart den bästa på räven men jag gillar bild två som miljöbild också. Kanske skulle varit lite närmre så man sett räven mer, men en mycket trevlig bild med den miljön man finner räven i.

mvh Martin

Caaassiiie
2017-08-11 15:19
#5

Tack Martin! En bild kan ju ofta tala för sig själv, men med lite beskrivning till kan det få en helt annan känsla och resultat i slutändan såklart 🙂

Ja men precis, hade jag bara vetat att räven ens existerade på bilden när den togs så hade den absolut tagits på ett annat sätt även om han var väldigt långt bort. Eller långt ner ska jag kanske säga. Stod upp på en kulle och han var nedanför den.

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
2017-09-24 16:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Dags för en liten uppdatering från tidigare i september 🙂 Mycket av fotona blev inget bra kvalitetsmässigt men slänger med dem i alla fall. Först ut den gamla gladan som jag känner är väldigt stationär i och omkring byn 🙂

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
Caaassiiie
2017-09-24 16:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Väldigt nära och rätt långt möte med svalorna när jag var nere och hälsade på fölen 🙂

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
2017-09-24 16:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

"Här mamma! Maaaaaat!" 😃

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
2017-09-24 16:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vad stirrar du på?

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
2017-09-24 16:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

En ensam stare höll svalungarna sällskap 🙂

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
2017-09-24 16:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Krax krax krax..

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
2017-09-24 17:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

och slutligen en stork 😂 Träffade på ett helt gäng storkar som flög över huset när jag inte hade kameran tillgänglig (som vanligt) och sen träffade jag på tre stycken till på väldigt hög höjd när jag var ute på en promenad lite senare. Dessvärre blev det inte bättre att fastna på bild än såhär. Men dem fanns i alla fall! 😃

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Martin
2017-09-24 20:50
#13

En härlig serie foto i vackert väder och på trevligt sällskap i naturen!

mvh Martin

Annons:
OlleA
2017-09-24 21:03
#14

Jag instämmer, härliga bilder på fina kompisar i omgivningarna!

Olle

Caaassiiie
2017-09-26 16:16
#15

Tack så mycket Martin och Olle! 🙂

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
2017-10-13 10:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Liten har blivit stor i byn också 🙂

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
2017-10-22 20:58
#17

Storken kom på besök med alla sina vänner 😃

Edit: Något krånglar med att ladda upp,  funkar inte att få med bilden synligt. Säg gärna till om ni kan se den!

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Martin
2017-10-23 07:52
#18

Storkbesök är ju alltid kul! Ser dock ingen bild!

mvh Martin

OlleA
2017-10-23 11:26
#19

Samma här, jag ser ingen bild.

Olle

Caaassiiie
2017-10-23 21:07
#20

Hmm 😕 Provar igen?

Edit: Går fortfarande inte. Får en länk att trycka på så att man ska kunna se bilden, vilket inte går, och  den lägger sig inte i inlägget.. Tråkigt 😕 (och nej bilden är inte för stor för uppladdning då den laddas upp men inte visas, det är trippelkollat)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
Caaassiiie
2017-10-23 22:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Förminskat bilden ääännu mer , även om den fortfarande inte var för stor förut heller utan samma storlek som alltid annars när jag lägger upp här.

Men nu verkar det gå? 🙂

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




OlleA
2017-10-24 09:17
#22

Nu ser jag den fina storken! En riktigt bra bild där man också tydligt kan se färgkombinationen som den är ringmärkt med.

Olle

Martin
2017-10-25 00:07
#23

Tjusigt Cassie!

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: