Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 69 ggr
Rådjurstoken
6

Bella och kiden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bella och hennes två kid går på ett fält nära en trädgård i utkanten av deras hemområde.

Carmarino
3

Lite babyfläckar ser det ut att finnas kvar på kiden. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Rådjurstoken
2

Ja, ibland kan man ana lite fläckar under flera månader, även om det inte tar många veckor innan det mesta försvinner.

Magi-cat
3

😍💚

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Vixxen
2

Så fina!

Skeppskatten Dina
1

Jättefina! 🦌💖

🤗 Elisabeth och Amira 🐈

Rådjurstoken
3

Tack för alla kommentarer till mina bilder! 🙂

Magi-cat
3

Tack för alla fina bilder du visar!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Draken
3

#6: Det är vi som skall tacka.

Jag älskar rådjuren, men det är mycket sällan vi ser dem här i området.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Rådjurstoken
2

#8 Kanske beror det på att stammen är betydligt glesare norr om Dalälven än här i söder, och att djuren har större ostörda skogar att gömma sig i. Fast nu när vi sakta men säkert går mot mörkare tider, kommer snart den tid då jag inte heller kommer att se dem så ofta när jag inte längre har någon matplats. Såvida jag inte hittar ett hus i skogen där jag kan starta upp matningen igen - härom dagen fick jag svar på en av "huslapparna" jag sätter upp på alla anslagstavlor häromkring, men det var inte riktigt vad jag ville ha. Dessutom brukar jag vara ganska upptagen under hösten. Jag gör ju en almanacka med djurbilder varje år, och är ute så mycket och säljer dem att det inte blir så mycket tid över till att smyga med kameran. Även om jag tyvärr inte längre kan ha argumentet att pengarna går tillbaka till djuren på bilderna (foder på matplatsen) så är det ju en rolig tradition. Men man vet ju aldrig - helt kan jag säkert inte hålla mig borta från rådjursmarkerna. 😉