vilken kamera?
Snart ska jag köpa en system.Jag älskar att ta kort.Jag är som sagt nybörjare på system.Mina krav på kameran:
-bra för nybörjare
-inte alls för dyr(får ca kosta 3000-5000)
Jag tar mest bilder på mina kaniner och när dom hoppar,därför vill jag ha en kamera som både ta bra hoppbilder och närbilder.
Vilken kamera tror ni passar mig och mina behov?
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Jag rekomenderar Canon :) Enligt mig är canon bäst, har själv en canon eos 400d och dem är inte så dyra längre, ca 1500kr

Själv så tycker jag att Pentax K 100D super är en bra kamera den är också en systemkamera. Jag har den kameran själv och jag tycker att den är lätt att lära sej. :) Men hur mycket den kostade har jag ingen aning om för att jag fick den av min mamma och pappa. :)
Okej, http://www.Maria92.se där kan du se mina bilder jag tagit med kameran, självklart spelar det ju roll vem som håller i kameran men men :)
#1 vart hittar du den kameran så billig?
#1 Dom verkar vara betydligt dyrare om man kollar här 
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Själv har jag en Nikon D3000 som jag absolut rekommenderar, perfekt för nybörjare! Den kostar runt 4-5000.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Jag tipsar dig om att åka till någon fotoaffär eller där de säljer systemkameror för att klämma och känna på alla de olika märkena som finns. Vissa gillar canon och vissa nikon, så det bästa är ju att känna själv vilken som du tycker känns bäst att hålla i och bläddra runt i menyerna med.
Sen när du har valt vilket märke du vill ha så blir det lättare att välja modell. Jag vet att någon canonmodell kan det vara 400 eller 450 som är väldigt lätt för nybörjare, har för mig att man kunde ställa in så man får förslag på inställningar osv.