Annons:
Etikettbildhantering
Läst 2644 ggr
Kronängens
11/29/09, 10:41 AM

Bästa bildredigeringsprogrammet?

Hej!

Jag ska köpa ett bildredigeringsprogram. Har använt ett gratisprogram förut, men vill nu ha ett som kan mer. Vilket rekommenderar ni? Är det Photoshop Elements som är bäst eller finns det andra bra?

Annons:
Qepta
11/29/09, 10:42 PM
#1

Jag använder mig utav Adobe Photshop CS3 och CS4 och är mycket nöjd med programmen!

Har testat Photoshop Elements men det är inget för mig, CS3 är enkelt och mycket bra så det rekomenderar jag starkt.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

elektra1
11/30/09, 12:45 PM
#2

Jag redigerar en del. Och tycker också CS3 Och CS4 är bäst.

Moalinn
11/30/09, 6:53 PM
#3

Jag använder mig av Photoshop elments 6.0 och jag är nöjd!
Lätt att hantera och allt sånt. Men jag tror helt klart att CS3 och CS4 är mycket bättre. Men Vissa saker i CS3 och 4 kan vara för komplicerat för mig (har testat kompisens).

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Kronängens
11/30/09, 7:56 PM
#4

Nu har jag en fråga här. Är Adobe PS CS3 och 4 ett helt annat program eller är det den stora betalversionen av Photoshop?

Metinia
11/30/09, 8:17 PM
#5

#4: Se det så här; CS-varianterna är proffsprogrammet och Elements är amatör-programmet. Det skiljer ganska mycket i både pris och vad man kan göra med dem. Elements passar bra för den som inte redigerar allt för avancerade saker och klarar sig bra med ganska mycket förinställningar. Vill du dock redigera dina bilder på mer avancerade sätt tycker jag att du bör satsa på CS. Dock kan även en nybörjare/amatör klara av CS (det är egentligen inte särskilt svårt att göra grundgrejerna), men om man inte vill göra avancerade saker tror jag att det är onödigt att lägga pengar på det.

Jag tycker du ska känna efter själv hur mycket du vill redigera dina bilder. Håller du dig på en ganska grundläggande nivå (självklart går det göra mer avancerade saker också, men det är lite krångligt då mycket är förinställt) tycker jag att du ska välja Elements p.g.a. den stora prisskillnanden. Elements är trots allt ett mycket bra program och man får det man betalar för. Kanske du kan gå in på Adobes hemsida och se om de har testversioner utav dem båda?

Hoppas du hittar det som passar dig, :)

Kronängens
11/30/09, 10:22 PM
#6

Tusen tack för upplysningen! Tror jag börjar med Elements eftersom det skiljer rätt mycket i pris och jag inte vet om jag kommer att fastna för det här med redigering. Vill mest kunna fixa mina kattbilder ifall jag har tagit dem i för dåligt ljus osv.

Annons:
HellviHumle
11/30/09, 10:30 PM
#7

Det är nog klokt att börja med Elements. Då kan du se vart det för dig och byta upp dig om du tycker att det inte räcker till.

HH

Upp till toppen
Annons: