Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 752 ggr
Peak303
2013-03-28 22:38

(H) Kaninunge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha lite kritik på denna bilden. 
Själv är jag väldigt nöjd med den men skulle vilja ha tips om vad som skulle kunna förbättras.

Nikon D90 & Nikkor 50mm f/1.8

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
Emlielki
2013-03-28 23:11
#1

Min första tanke är skärpedjupet. Jag tror att den hade gjort sig bättre med ett snäpp längre skärpedjup. Så att hela kaninen är någorlunda i fokus.

Annars tycker jag bilden är helt OK. Bra beskärning, bra fokus, härlig drömsk stämning med solljuset.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Mari
2013-03-29 12:19
#2

Jag gillar att skärpedjupet är kort, ger en mjuk och inramande bakgrund som ger mer fokus på motivet.

Det jag reagerar på är att jag tycker bilden är lite för gul jag skulle även vilja se kaninen i en lite annorlunda "pose".

Har du ställt iordning bakgrunden på något speciellt sätt? Tex. satt kaninen i en hög med björkkvistar eller hur har du gjort för att få till det så bra?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Peak303
2013-03-29 20:27
#3

#1: Tackar! Jo jag kanske kan hålla med lite med skärpdjupet! :)

#2: Tack så mycket! 
Denna bilden är tagen ganska spontant i kaninhagen där jag har några grenar, plattor och annat ut placerat lite här och var. Sen lyckades jag bara få några bilder på henne när hon satt där och kollade runt lite. Brukar vara så jag tar mina kaninbilder då jag vill att det ska bli mer karaktär och liv i bilderna. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Upp till toppen
Annons: