Annons:
Etikettkritik-lätt
Läst 457 ggr
nakuta
2013-03-31 12:35

(L) Missen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis fått min nya kamera, väldigt ny på det här vad man ska tänka på och inte när man fotograferar, då jag med mina tidigare kompakt kameror bara kört på och på den som är någorlunda bra sparat, resterande kasserat. Men tänkte det skulle bli lite ändring på det nu när jag fått min Nya systemkamera, så vill ha lätt kritik på en av bilderna jag tog på vår ena Katt igår.

Denna är bara tagen i all hast så har ju inte direkt tänkt på bakgrund och ljussättning osv på denna, men vill ändå höra lite åsikter =)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Annons:
Mari
2013-03-31 14:48
#1

Vad roligt med en ny systemkamera! Tycker du fått en bra bild, fina färger och även fast du har använt blixt så är den inte för stark eller väcker obehag i bilden på något sätt.

Det jag vill tipsa dig om är att försöka få mer luft kring katten, speciellt ovanför där det nu ser ut som du kapat öronen lite, ett tips är också att gå ner lite mer i ögonhöjd med katten och försöka få ögonkontakt. 

Ser fram emot flera bilder

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

nakuta
2013-04-01 10:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tänkte jag Lägger upp en till På tjejen, denna dock tagen i vår hall, jag liggandes platt på magen för att komma i ungefär samma höjd som tjejen 😉

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Jessicahagstrom94
2013-04-01 14:32
#3

Oj vilken stilig tjej! det där med att ligga platt på magen för att komma i samma höjd tycker jag mig känna igen ;) jag har förresten också en sköldpaddsfärgad tjej hemma, en väldigt fin en. :) 

för att vara tagen med blixt på en katt med så blandade färger tycker jag att bilderna är bra. :) 

jag föredrar att försöka fota utan blixt, även inne, men det är sjukt svårt för djuren rör sig ju hela tiden och eftersom dem rör sig vill man ha kort slutartid, men då blir bilderna kolsvarta istället… haha :D

nakuta
2013-04-01 22:48
#4

Tack båda för tipsen, gällande blixten så slår den upp automatiskt när den anser det för mörkt, ska försöka tänka på att stänga av den till nästa gång, men slår man snabbt på kameran för ett foto så tänker man inte alltid på det :P

Ska försöka tänka på alla tips jag får för att bli bättre 😃

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Upp till toppen
Annons: