Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 560 ggr
Shelsy
2013-06-14 11:10

Fotografera hundar

Hej! Jag har en Canon EOS 1100D och objektivet CANON ZOOM LENS EF-S 18-55mm. Jag vill få så bra bilder som möjligt, inställningarna osv. har jag äntligen lärt mig! SkrattarMen vad kan man göra för att bilderna ska bli mer "intressanta"?

Hade tänkt att försöka göra nån slags "fotostudio", men en svart bakgrund osv. Men hur gör jag? Vad ska jag ha för ljus i rummet?

Sen om ni har andra tips är det också välkomna! Hund

Med vänlig hälsning
Shelsy

Annons:
AmandaChristina
2013-06-15 18:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det bästa du kan göra är att köpa en blixt om du ska fotografera inomhus. Om du inte vill skaffa en blixt så kan du tänka på att försöka ha ett så stort fönster som möjligt som ger mycket ljus, och gärna rakt framifrån. Annars blir det oftast bäst att fota ute, då är de lättare att leka med vinklar och sånt. Och det är väldigt kul också. 

Bifogar en bild då jag fotat min pojkväns hund inomhus. Tagen med en Nikon D7000 - 18-105 samt blixt som är riktad i taket 🙂

Cahira
2013-06-16 03:40
#2

Svart bakgrund är kanske inte det bästa om du skulle fotografera en svart hund.. det GÅR ju men det kan bli svårt. :) Att ha flera olika bakgrunder skadar ju inte ^^

Att ha saker i bilden kan göra det mer intressant. Blommor, hunden gör tricks, en stol om det är liten hund, korg som hunden håller i eller nåt. Påskägg på huvudet kanske? hihi.. lek och ha kul! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: