Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1525 ggr
Martin
2013-07-02 20:16

(M) Sommarsverige

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Längesedan jag lade upp en bild för kritik. Skall bli intressant att se vad forumet tycker om denna.

mvh Martin

Annons:
Cahira
2013-07-03 04:51
#1

Har ingen kritik, tänkte bara säga att det ser helt idylliskt ut!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Martin
2013-07-03 11:05
#2

Tack, det är bra input det också - då har jag lyckats med vad jag ville förmedla; Sommarkänsla, frihet och lantlig idyll.

mvh Martin

majlar
2013-07-03 12:58
#3

Sommar, sommar och sommar. Härliga färger. Blå himmel och vita moln.

OlleA
2013-07-03 19:34
#4

Ja, här var det svensk sommaridyll riktigt ordentligt. Jag får nästan lite reklamvibbar av bilden, som om den var hämtad ur en turistbroschyr eller skrift från t ex Arla eller Bregott. Eller varför inte ett "så här ska det vara" från en djurskyddsförening? Alltför många kor i Europa får ju aldrig se solen eller smaka friskt gräs.

Olle

Martin
2013-07-03 20:03
#5

Tack alla för era kommentarer!

Olle; Reklambiten har jag inte ens tänkt på men nu när du säger det är det ganska likt "bregott-fabriken"-reklamen. Kul infallsvinkel!

mvh Martin

fluffis
2013-07-03 23:46
#6

Jag håller med om att bilden ger en härlig känsla av sommaridyll! 🙂 Jag tycker du har fått ihop en väldigt bra helhet mellan djur och natur. För mig snor de stora molnen fokus från djuren som omväxling och det känns väldigt fräscht på något sätt. Det låter nästan som om jag tröttnat lite på djurfoton och det kanske jag har. Fast bara för en sekund…😃

Annons:
Martin
2013-07-04 23:50
#7

Tack! Min tanke med mycket himmel var dels att jag gillade det blå men även att det var moln där så det inte var klarblå himmel. Sen tycker jag det gav mycket mer frihetskänsla med mycket moln och himmel än om jag sänkt kameran och tagit mer av djur/gräs/hage med i bilden. Era åsikter är intressanta och ger mig mycket, tack!

mvh Martin

lizaohman
2013-07-05 09:15
#8

Om du beskär i högra kanten och bara lämnar en bit av ett högt träd så får du se på magi. Då förs ögat in mot mitten av bilden och ger ett härligt djup. I mitten på bilden finns då ett "hål" och trädet på höger sida samt vinkeln på träden till vänster ger ett V-format intryck, vilket för ögat ändå längre in i bilden. Korna står också i V-form 👍

Martin
2013-07-05 09:16
#9

Tack för tipset - hade inte ens tänkt tanken på denna bilden!

mvh Martin

lizaohman
2013-07-05 09:18
#10

Molnen till höger drar blicken upp mot högra hörnet, vilket är ett trick i måleri för att "lyfta" en bild.

Upp till toppen
Annons: