Annons:
Etikettallmänt
Läst 711 ggr
profca
7/9/13, 12:26 PM

Priser för foton

Hej

Jag har sett många här som vil ha/köpa/låna bilder av andra:-) Och blev då lite nyfiken på vad saker och ting kostar om man anlitar fotograf. Hittade inget på just denna sidan men Svenska Fotografers Förbund hade en hel pdf i ämnet :-) Bifogar länk

http://www.sfoto.se/sites/default/files/page_attachments/sff_prisg_2013_web_k3.pdf

Detta är vad jag förstår priser de rekomenderar till de som skall leva på detta. Kan vara bra även för att ha lite koll om någon ber en fota ett bröllop eller hund eller vad det då kan vara :-D

Annons:
[Mustangcab]
7/9/13, 3:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag anlitade en fotograf för att fota mina katter. Först på en djuraffär och sen i studion. Det senare då jag inte kunde ta alla katter till en djuraffär. Dock livnär denne fotograf sig inte på det hela utan har det som extraknäck. En av hans foto. Björns foto i Karlskrona

profca
7/10/13, 7:48 PM
#2

Bra bild :-) Uppenbarligen så vet han vad han håller på med. Katten är dessutom jättesöt :)

[Mustangcab]
7/10/13, 11:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

# 2 Tack för komplimangen. Ja jag fick en omgång foton till att börja med på denna katt i djuraffären och blev väldigt nöjd. Så jag beställde tid för samma katt plus min ena husis som jag inte har något på från en fotograf. Jag har som jag har tagit själv. Och en av mina britter.

Här är ett av dem på husisen som är väldigt skygg bland folk.
Björns foto Karlskrona

[Mustangcab]
7/10/13, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och här är ett på britten. Jag har fått dem i både stort och litet format på en cd och har tillåtelse att publicera dem under  förutsättning att jag talar om vem som tagit fotona.

Björns foto Karlskrona

Upp till toppen
Annons: