Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 617 ggr
monstermash
7/19/13, 10:33 PM

(M) Ridlektion

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle uppskatta kritik på dessa bilder! Jag är inte så mycket för ridning så jag vet inte om bilderna framhäver ekipaget jättebra, så alla synpunkter på bilderna uppskattas! Både negativ och positiv kritik, vad gjorde jag rätt, vad kan jag göra bättre?

Annons:
monstermash
7/19/13, 10:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

:)

monstermash
7/19/13, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och sista :)

[Plumskaniner]
7/19/13, 10:41 PM
#3

jag tycker bilderna är jätte fina. om jag hade fått sådana bilder på mig och min häst hade jag inte kunnat bli gladare. inte nog med att det är bra skärpa samt ljus, utan du har fått bra rörelse bilder och fångat the moment när hästen går som finast.

den sista bilden tycker jag är riktigt fin, där har du fått med rörelsen som jag skulle vilja ha på bild.

om du vill kan du söka på google efter travbild eller liknande. då får du se hur det ser ut när hästen går som finast.

monstermash
7/19/13, 10:50 PM
#4

#3 - Tack så mycket!! :)

Nu har visserligen hästfolk tittat igenom bilderna innan och berömt mig, och ägaren till sista hästen köpte bilder av mig från samma tillfälle, men jag är ändå lite osäker på om jag verkligen fångade ekipaget tillräckligt bra, så kul med positiv kritik! :D

[Plumskaniner]
7/19/13, 10:57 PM
#5

#4 - ja men det förstår jag! dom har helt rätt, dina bilder är jätte fina. rider dock bara islandshästar, så har mer koll på tölten bl.a. så är lite svårt för mig att säga hur en fin bild ska vara på andra raser. men om jag får bedöma så är det som sagt jätte fina bilder! fortsätt såhär så kommer det bli kanon.

är bilderna redigerade eller har du lyckats få detta ljuset på egen hand? :)

monstermash
7/19/13, 11:02 PM
#6

#5 - Åh islandshästar fotograferade jag förra sommaren! Så nu har jag 2 000 bilder på islandshästar, vad jag nu ska göra med dem. 🤔

De kommer direkt från kameran, så har inte redigerat dem alls. Det var perfekt ljus på morgonen när de red helt enkelt. :)

Annons:
[Plumskaniner]
7/19/13, 11:06 PM
#7

#6 - hahah ja men bilder är bra att ha, utvecklingen syns ju jätte tydligt om man har flera :) HAHA fast ja, 2000 är ju en del ;)

åh okej för ljuset är nämligen helt perfekt. det enda jag hade ändrat är färgbalansen och ev lite lite på allt för att få en djupare bild.

monstermash
7/19/13, 11:11 PM
#8

Vad är det som gör att du tycker att jag ska ändra färgbalansen? Färgerna ser helt OK ut på min dator.

[Plumskaniner]
7/19/13, 11:16 PM
#9

#8 - vill man bara ha vanliga bilder så funkar ljuset bra. men jag är lite mer för djupare bilder, så jag hade valt att ändra färgen till lite mer röd/gul för att inte få dom gröna träden att ta över. det skulle även göra att den röda färgen på hästen kom fram bättre och jag hade även gjort bakgrunden lite mattare.

färgerna är ok, inget fel med dom. det beror som sagt på vad man föredrar. man det är absolut inte så att man bara ''ew, färgerna förstör allt'' liksom. utan det är mer vad jag föredrar.

[Hamster 4 ever]
7/20/13, 10:49 PM
#10

ända är väll att jag tycker att det är synd att ryttaren inte är med i första bilden. Superfina bilder, du är duktig!

BettaSplendens
7/21/13, 2:34 AM
#11

Jättefina bilder! Nästa gång du fottar hästar, pröva att ta travbilder när alla benen är sträckta på sig (såhär) :)

monstermash
7/21/13, 9:17 PM
#12

#10 - Tack så mycket!! Jag tycker bilder där ryttarna inte är med kan vara lite charmiga ibland dock, hehe.

#11 - Tack så mycket! Jag la upp lite fler bilder från ridlektionen här, du kan ju kolla in de om du vill, var nån travbild med.

Upp till toppen
Annons: