Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 444 ggr
Amantha
8/2/13, 5:45 PM

(H) - Maine coon katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar en relativt hård kritik på min några månader gamla Maine Coon katt, Alice. Har varit rätt inaktiv med fotograferingen i sisådär 3 års tid nu, men gör ett försök med att komma igång igen, bilden är tagen idag.

Annons:
Jessicahagstrom94
8/2/13, 10:00 PM
#1

tycker det är härlig "timing"eller vad det heter, men frågar man mig så stör växten och så är bilden aningen för ljus för min smak :)

Martin
8/3/13, 9:44 AM
#2

Jag gillar den ljusa bilden, lite high-key över det hela även om den kanske kunde varit ännu ljusare då.

Jag tycker idén med blomman i bakgrunden är bra men hade velat ha den till vänster, så mycket att den snarare bildat en diagonal mot katten än att bli en förlängning av den. Nu känns den malplacerad.

Själva katten har du fångat perfekt tycker jag, och katter är ju lata av naturen så det är ett härligt minspel också som väl gestaltar det. Har försökt få liknande bilder på vår katt här hemma men inte lyckats med posen.

Skall man vara petig, och det tycker jag man skall när det är hård kritik, så hade jag nog torkat av bordet innan fotot. Till vänster om bakersta tassen ser det ut att vara smågrus/fläckar och det stör lite i en i övrigt väldigt ren och fin bild.

mvh Martin

Martin
8/3/13, 9:44 AM
#3

Och kul att du tagit upp fotograferingen igen, hoppas du fortsätter dela med dig lite av dina bilder!

mvh Martin

Amantha
8/3/13, 5:00 PM
#4

#1 Ja själva kissens pose är ju inga fel på i det här läget tycker jag! Vad det gäller växten i bakrunden så har jag gjort några försök till att klona/få bort fokusen från den genom att bland annat göra själva växten svartvit. Men inget utav alternativen tyckte jag gav så mycket bättre resultat.

#2 Jo jag tyckte att det ljusa gjorde så att man fick mer fokus på själva katten istället för hela bilden i sig, vilket faktiskt är det man oftast vill framhäva. Ang. växtens placering så håller jag helt klart med dig! Men med tanke på kattens pose så hade jag ju inga fler chanser så att jag hade den möjligheten till att flytta på växten.

Hm, ja att fånga såna här ögonblicks bilder vare sig vilket djur det än är som gäller så är det ingen lätt match direkt. Man får helt enkelt hoppas på att man är in action när de väl kommer fram!

Vad det gäller din petighet så är jag bara tacksam för din påpekan, alltid bra och få en liten tankeställare på vad man kan förbättra tills nästa gång,

Tack för eran kritik båda två!

Upp till toppen
Annons: