Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1065 ggr
Martin
8/2/13, 9:15 PM

(M) Pirayor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Den blå Planeten" i Danmark är ett stort seaworld, med flera olika akvarier.

Såklart en utmaning att fotografera inomhus i mörka lokaler genom glas och in i mer eller mindre mörkt vatten och fiskar som inte är speciellt stilla.

Vill ha era synpunkter på den här bilden som jag har tagit med tanke på att visa en miljöbild av hur pirayor lever, i stora stim.

mvh Martin

Annons:
Hallonsmurfen
8/7/13, 3:58 PM
#1

Åh, de där pirayorna är en mardröm att fota, de är aldrig stilla. 😂 Men jag tycker ändå att du lyckats bra, jag gillar bilden. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

OlleA
8/7/13, 9:42 PM
#2

En härlig massverkan där stimmet riktigt kommer till sin rätt tycker jag!

Jag ser fram emot att besöka Den Blå Planet i september, när jag ska delta i en internationell fiskutställning i Köpenhamn. Fast visst är det lite sorgligt att gamla anrika Danmarks Akvarium inte fick vara kvar.

Olle

Martin
8/8/13, 7:57 AM
#3

Tackar för era kommentarer!

mvh Martin

[Juel70]
8/8/13, 7:16 PM
#4

En fin bild! Bra komponerad… fiskarna är som ett X i bilden.

Jag personligen (smaksak) Skulle framhävt med av gröna färgen och sedan framhävt ögat på fisken i mitten + hela den fisken.

Men jättefin bild!

[RedHood]
8/10/13, 10:08 PM
#5

Var själv där för några dagar sedan och försökte fota pirayorna, ingen lätt match! Dock så hade de precis fått mat så det var faktiskt lugna och simmade långsamt. Vet själv inte hur mina foton blir då jag inte har någon dator än.

Men åter till ditt foto! Tycker om att det ser lite "målat" ut. Tycker om färgerna och du fick fram det fina i motivet som kan vara svårt!

Bazoka
8/19/13, 9:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Åh! Där vart jag med för ett tag sedan! Riktigt kvavt därinne….HAHA

Här är iallafall en bild på nå fisk jag fotade, tog knappt några bilder då jag inte blev nöjd, som du säger det var riktigt svårt att knäppa bra bilder…

Annons:
majlar
8/19/13, 12:58 PM
#7

Jag tycker du har lyckats bra. Gillar djupet i bilden. När man föstorar vill man bara se mer. Känns som en 3d-bild. Snyggt.

Martin
8/20/13, 10:46 AM
#8

Tack!

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: