Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 475 ggr
Martin
2013-08-17 14:52

(H) Råget med kid

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vara intresserad av att höra vad ni har att säga om detta fotot efter att ni nagelfarit det ordentligt.

mvh Martin

Annons:
OlleA
2013-08-17 15:38
#1

En fin bild av mor och barn ute på fuktängen. Lite synd att man inte ser hela huvudet på kidet, men det är ju inte så lätt att få dem att ställa sig som man vill.

Olle

Martin
2013-08-17 15:42
#2

Tack Olle! Nej - det var lite svårt och jag hade dåligt med tid. Hade bara en halvtimme på mig ungefär och hade suttit där 10 minuter när de kom ut. Efter ytterligare 10-15 och ett antal bilder smög jag iväg utan att de märkte mig. Det finns några bilder på kidet där det är ensamt men då står mamman dåligt till.

Det fanns ett annat rådjur på ängen också som jagades bort av mamman vid ett par tillfällen, det kom väl för nära kidet helt enkelt och vid de attackerna drog sig kidet närmare mamman också.

Detta är den bästa bilden från sessionen (i mitt eget tycke), men alltid intressant att få infallsvinklar på vad som kunde varit bättre.

mvh Martin

OlleA
2013-08-17 16:02
#3

Ja, att getterna inte är revirhävdande (som bockarna) betyder inte att de accepterar varandra hur som helst. Det såg jag senast nu i morse. Särskilt när de har kid vill de inte att andra är för närgångna.

Olle

Upp till toppen
Annons: