Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 385 ggr
IdaL
8/24/13, 8:53 PM

(H) Kritik - Tucan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja ha lite kritik på denna bilden!
Föreställer en vacker Tucan-fågel som poserade så fint.

Jag vill ha hård kritik, så var inte rädd för att ösa på, är bara tacksam för att få veta vad jag kan förbättra!

Annons:
Kaiia
8/26/13, 11:19 AM
#1

Haha, jag har kritik, men är för tillfället kass på att formulera mig, så jag får det ur mig. Kan försöka ändå >.<

Fint fokus. Jag gillar färgerna och hur näbben och grenen skapar en fin balans tillsammans. Det är luft åt det hållet fågeln kollar åt, vilket är bra.

Det som är mindre bra är att det är för mycket till vänster, och absolut ingenting till höger. Tänk dig bilden som en våg. Just nu slår det över enda ner i botten på vänster sida. Hade bilden varit mer balanserad hade den varit mycket skönare att kolla på.

Frågan är om det går att göra nåt åt det i nuläget. Jag funderade på om man kunde beskära den så den blir kvadratisk istället, men det kanske inte heller är så kul. Jag hade nog gillat den bäst om bilden var stående istället för liggande.

Ju mer jag kollar på bilden desto mer detaljer ser jag, som sammanfaller jättebra. Om man bortser från det jag klagat på så är den en toppenbild :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Upp till toppen
Annons: