Annons:
Etikettfotoutrustning
Läst 445 ggr
ChemicalTV
9/4/13, 8:06 PM

Objektiv-ångest

nu har jag missat för många bra fotoögonblick så nu måste jag skaffa mig ett bättre zoomobjektiv, för just nu duger det absolut inte med kit-objektivet -___- jag vet att det redan finns liknande trådar, men det känns inte riktigt som om jag får svar för allt jag vill fråga.

Har fått ångest, för det finns så många olika. jag kände på några objektiv i affärera idag till min Nikon och bestämde mig att det nog räcker med max 300mm som mitt första zoomobjektiv (400mm känns för mycket, hehe). priset tänkte jag mellan 3000 kr och 8000 kr. så vad har ni för förslag? Jag kikade ut nikkor 70-300mm/4.5-5.6 med bildstabilisator, men det jag läst har varit sådär, att den inte är superbra och är långsam i slutaren.(tanken är att jag ska fotografera lite vilda djur och sportfoto)

Berätta vad ni använder för objektiv!! någon som har en 70-300 som kan berätta lite om den?

Annons:
Hanna
9/4/13, 9:34 PM
#1

Denna har jag. Min absoluta favorit i kameraväskan http://www.fotokungen.com/nikon-afs-553004556g-ed-dx-vr-ii-p-4868-c-268.aspx

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

ChemicalTV
9/5/13, 9:51 AM
#2

#1 den hade ju ett väldigt ekonomiskt pris x) Vad brukar du fotografera med den? känns den snabb och hur tycker du ljuset blir i bilderna? om du vill lägga upp ett exempelfoto så vore det roligt :)

Moalinn
9/5/13, 11:27 AM
#3

Jag fotograferar hästsport (både inne och ute) med ett nikon 70-300 och det är inga som helst problem. Det är snabbt och jag tror inte man kan begära något mer egentligen på ett sånt zoomobjektiv, isåfall får du gå upp ganska kraftigt i priset. Rekommenderar verkligen objektivet om man vill ha en långzoom. 55-300 fungerar säkert lika bra. 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Hanna
9/5/13, 3:16 PM
#4

#2 Sitter inte vid min vanliga dator. Så ska se om jag hittar några. :) Fotograferar det mesta, djur, natur, sport.
Tycker den är väldigt snabb faktiskt, men då har jag ju inte direkt haft något att jämföra med direkt.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Hanna
9/5/13, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här kommer lite bilder. :) Två är dock tagna från andra sidor där jag laddat upp. Därav kan kvalitén vara försämrad.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Hanna
9/5/13, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
Hanna
9/5/13, 3:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

ChemicalTV
9/5/13, 4:25 PM
#8

Riktigt fina bilder! Särskillt den första! Ska definitivt lägga till det objektivet i min lista över potenciella objektiv :)

Jessicahagstrom94
9/5/13, 4:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Nikon DX

af-s nikkor 55-300mm 4.5-5.6 G

VR 

står det på mitt objektiv som jag tycker är bra, allt förutom närgränsen som ligger på 1.4m.

Jessicahagstrom94
9/5/13, 4:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

:)

Moalinn
9/5/13, 7:40 PM
#11

HÄR och HÄR har du några bilder från 70-300.
Jag tror dock att 55 är bättre brännvidd än vad 70 är, men det beror ju helt på också vad man fotograferar och så vidare.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: