Annons:
Etikettövrigt
Läst 500 ggr
Djurfoto
10/17/13, 10:02 AM

Marknadsundersökning djurfotografering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi är två tjejer som gör ett skolarbete där vi driver ett fiktivt företag där vi fotograferar andras djur.

Vi har gjort en marknadsundersökning som vi skulle bli jätteglada om någon vill svara på!

https://www.webbenkater.com/s/c8410ba

Annons:
Martin
10/18/13, 10:14 AM
#1

Har svarat och hoppas det hjälper er.

Personliga reflektioner över enkäten: Geografifrågan är lite klurig tycker jag. Valde annat och skrev in Malmö (där jag bor), men det passar ju även in på söder om Göteborg. Kanske skulle haft någon avståndsindikator också, "inom 5 mil från göteborg" eller "annat".

Och priserna för 5 resp 10 bilder är lite svårt att svara på generellt. vad är det för rättigheter? Storlek? Digitalt eller printat? Om printat - på vad för papper? Mycket som spelar in.

Tänk också på att härifrån får ni svar från många som förmodligen tycker det är kul att själv fotografera så svaren (om det blir många "nej, vill inte få djuren fotograferade") kanske inte är helt rättvisande för vad andra som inte har kamera eller är fotointresserade väljer.

mvh Martin

Frida B
10/20/13, 12:33 AM
#2

Lite OT men går du möjligtvis på August Kobbs?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hanna
10/20/13, 2:14 AM
#3

Svarade "Nej" på frågorna angående foton då jag själv fotograferar. Så jag ber om ursäkt om det förstör enkäten.
Har ni frågat runt på hundsajter och liknande? På Djurfoto fotograferar de flesta nog sina egna djur.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Upp till toppen
Annons: