Annons:
Etikettkritik-lätt
Läst 3791 ggr
minihamster
10/30/13, 2:08 PM

(L) Hamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha kritik på denna bild jag tog på min dvärghamster Beauty. :)

//Josephine :)

Annons:
Moalinn
10/30/13, 10:45 PM
#1

Det är en väldigt fin bild som har klara färger och tycker du fångat hamstern bra. Väldigt gullig när den sitter och kikar fram!

Däremot är den suddig, jag kan inte hitta någon skärpa tyvärr (däremot är jag lite dålig på det där med att se skärpa och liknande). Annars tycker jag att den är jättefin. Bakgrunden går kanske att diskutera men förstår att det inte är lätt när man tar bilder i en bur. 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

minihamster
10/31/13, 8:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Tack så mycket för kritiken! :) Tycker du att det blir bättre när man tar bilder med vit bakgrund? Jag kan hålla med om att det är rörigt i bakgrunden. :)

//Josephine :)

minihamster
10/31/13, 9:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Eller är denna vit bakrund bättre? När Beauty är vit så smälter hon liksom in i bilden tycker jag. :/

//Josephine :)

Moalinn
10/31/13, 11:26 PM
#4

Blir helt klart mycket bättre när man har en enfärgad bakgrund, men det beror samtidigt på vad man vill ha för typ av bild. Vill man ha en typisk studiobild så är det jättebra men om man vill ha det lite mer naturligt så kan man ju försöka fixa något på själva platsen - om du förstår vad jag menar? :)

Att Beauty smälter in lite i den vita bakgrunden håller jag med om men tycker ändå att det fungerar. Det beror som sagt lite på vad man vill ha för bilder. När jag kör i studio har jag samma färg på bakgrund och "golv" vilket ger en lite mer helhetskänsla i det hela.

Jättefina bilder, det enda jag skulle vilja se är lite mer färg i dem. De är lite "grådassiga" kan jag tycka. Kan dock inte säga något om skärpan, tror den ligger rätt iallafall!

Om du vill få lite liv i bilderna hade du kunnat ta skon, som är något typ av krypin antar jag?, till din "studio" (eller vad du nu kallar det). Då får du både lite färg och det händer lite mer. 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

minihamster
11/1/13, 12:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Tack så mycket! Jag tycker också de ser lite trista ut när det bara är vitt nästan. Hon har många färgglada saker så jag kan ju ta med de till studion. När det var höst tävling på hif så satte jag höstblad och andra höstliga saker i studion. Då blev det mycket mera färg i bilden. Nästa gång jag fotar ska jag tänka på dina råd. ;) Så här såg höstbilden ut:

//Josephine :)

Upp till toppen
Annons: