Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 543 ggr
tezzla
2013-12-05 20:51

(H) julkort

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

på mina pojkar

Annons:
MarHai
2013-12-06 18:48
#1

Det första jag såg var den fula speglingen i glasögonen. Sen skulle jag ha sett att hela julklappen var med, samt beskära bort en bit till höger så elementet inte syns. Väldigt charmiga hundar :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

tezzla
2013-12-07 16:37
#2

tack, det var så dåligt ljus så det enda  objektiv jag kunde ta var det längre tyvärr, fick stå i andra hörnet i rummet, den enda inställning som funkade var sport, blixt gjorde ju tyvärr glsögonen värre, tips på det?

Mari
2013-12-07 22:03
#3

Det är verkligen svårt att få bort speglingar i glasögon! Har testat många olika varianter när jag hade min studio och det slutade med att man fick ställa blixtarna i olika positioner och även rikta dem mot en reflekterande vägg så ljuset liksom studsade mot motivet. 

Nu ser jag att du inte har studioblixtar utan det verkar vara ett fönster som blänker - antingen om man drar en gardin för så ljuset inte bli lika starkt eller om du får hunden att liksom kika åt något annat håll så inte det reflekterar, men det känns som ett evighetsjobb och blir extra svårt när djur är iblandat. Tycker du har lyckats bra ändå :-) 
hm, kanske om det går att få ner glasögonen mer på hundens nos så kanske de inte reflekterar lika mycket? Att hunden liksom kikar upp över glasögonen eller hur jag ska förklara. 
Testa lite olika varianter om du har möjlighet!

Jag tycker hela bilden är charmig och rolig, hoppas du är med i vår tävling med just temat julkort, fina priser denna omgång :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

tezzla
2013-12-08 20:12
#4

tack för tips, har ju bara en vanlig systemkamera, ingen extra blixt eller något, är inte så duktig på inställningar heller måste jag erkänna, sportfunktionen funkar bra till en nybörjare som mig 😂

Upp till toppen
Annons: