Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 451 ggr
[Shackalen]
2013-12-29 12:29

(H) Kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kritik på bilderna som togs med mitt nya objektiv idag.

Annons:
[Shackalen]
2013-12-29 12:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

Trongutten
2013-12-31 19:54
#2

Det jag tänker på med båda bilderna är kompositionen, i båda bilderna är kanin placerad i mitten av bilden. Bilderna skulle bli mer intressanta om kaninen var placerad en tredjedel in i bilden :)

Den övre bilden skulle jag gärna vilja ha tätare beskuren, alltså att kaninen tog upp större plats i bilden, men den var även fin på lite avstånd som det redan är så jag är lite kluven där haha. Men fokusen ligger rätt i båda bilderna och färgerna är fina, så bra jobbat ändå!

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

monstermash
2014-01-01 21:25
#3

#0 - Jättefin bild, jag gillar att man ser mycket av bakgrunden, tycker att kaninen är i fokus ändå. Du kunde placerat kaninen mer åt sidan, så den sitter mellan båda träden, tror det hade blivit bättre fotomässigt.  På så sätt hade inte kaninen varit precis i mitten heller.

Jag hade velat ha den lite mer beskuren, det är mycket luft på vänster sidan vid trädet. Dessutom stör jag mig lite på att hela granen inte kommer med, toppen är av.

Gillar fokuset på kaninen och stenen samt färgerna i bilden däremot, där har du lyckats bra :)

[Shackalen]
2014-01-01 22:00
#4

Tack för kritiken :)

Upp till toppen
Annons: