Annons:
Etiketttematrådar
Läst 1940 ggr
Shelsy
1/4/14, 11:50 AM

Före och efter redigering

Skulle vara roligt och se hur alla foton ser ut före, alltså originalet, och sen hur fotot ser ut efter när det är redigerat. Ni får lägga in hur många "före och efter" bilder ni vill, bara det är på djur. Bara att börja! :-)

Annons:
Moalinn
1/4/14, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Älskar när våra medlemmar tar initiativ till såna här trådar! 😃

Har dragit i kurvor, ändrat lite färger, lagt på skärpa (tror det blev lite för mycket dock) och beskurit den något.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Shelsy
1/4/14, 2:29 PM
#2

#1 Hehe tack! :-D Väldigt fint, hoppas fler lägger in snart.

Solvalla_Liv
1/4/14, 10:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Gjorde två olika redigeringar av en. 😃 En redigerade jag lite på och den andra gjorde jag bakgrunden helt svart. 🙂

~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~

Solvalla_Liv
1/4/14, 10:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Åh en till, endast redigering i färgerna och skuggorna 🙂

~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~

Solvalla_Liv
1/4/14, 10:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och så sista 😉

~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~

IngaTrnqvist
1/4/14, 10:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vit herdehund på en rallylydnadstävling i somras.
Har redigerat bort koppel, markeringar och skylt. Har även redigerat ljuset med curves, samt lagt på skärpa och lite vinjettering.

Brukar inte redigera så mycket i vanliga fall, utan det är mest för tidsfördriv. :)

Annons:
IngaTrnqvist
1/4/14, 10:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Oftast redigerar jag bara ljuset och färgerna med Curves och Color Balance, samt lägger på lite skärpa :)

Shelsy
1/4/14, 10:41 PM
#8

Ni är jätte duktiga! :-) #5 Haha, du får lägga in hur många bilder du vill. Ju fler desto bättre! Plus att jag gillar att sitta och kolla på era resultat. #6 Jätte fint, du har lyckats väldigt bra! :-) Gillar hundens uttryck på fotot. #7 Otroligt vacker bild på en söt katt! Du har gjort en jätte bra redigering. :-)

suchthefool
1/5/14, 4:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är en bild med lite mer redigering än jag brukar göra också :) Men ibland kan jag inte låta bli de där grimskaften ;)

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

emeliagranstrom
1/6/14, 10:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Är inte så duktig på det här med redigering men jag testar mig fram och lär mig nya saker hela tiden.

CarolinePettersson
1/8/14, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här kommer en före och efter bild från mig också :)

CarolinePettersson
1/8/14, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här nummer 2 :)

Kvigan
3/20/14, 10:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag slänger också in en bild på före/efter.

Nu använder jag först iPhoto för att redigera det värsta och sedan tar jag till gimp för kurvor, särskilda färgers mättnad, kloning om det behövs osv.

👆 Djurnörd

Annons:
Trongutten
3/20/14, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här redigerade jag mer än vad jag vanligtvis brukar men ibland är det roligt att redigera! Förebilden kommer här, har inte båda bredvid varandra och sitter på en dator utan något program att lägga de bredvid varandra med :)

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Trongutten
3/20/14, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Och här är efter.

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Kvigan
3/20/14, 2:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#14 Att lägga bilderna brevid varandra kan du nog göra i vilket program som helst nästan. I gamla hederliga Paint t.ex. öppna först en bild och sen öppnar du en till eller klistrar in, så är det bara till att ändra skala osv. 🙂 Riktigt härlig bild där med den lille ponnyn!

Jag flikar in med en till förvandling, denna lite mer dramatisk. Dumt bara att våra fina rådjur så lätt smälter in i bakgrunden.. 😉

👆 Djurnörd

Bello_O
3/20/14, 8:24 PM
#17

#10 Jag känner igen henne! Hon heter typ Emma? Förresten så tror jag att jag såg dig på utställningen i stallet i Jan/feb!:)

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Upp till toppen
Annons: