Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 385 ggr
OlleA
1/11/14, 4:37 PM

(M) Mor och dotter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rådjursmamman och hennes halvårsgamla dotter har hittat fram till min matplats.

Annons:
OlleA
1/11/14, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

"Är det en fotograf där innanför den halvöppna dörren?"

OlleA
1/11/14, 4:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

"Det är nog inget att bry sig om, vi kan beta i lugn och ro".

[Glitterregn]
1/11/14, 4:40 PM
#3

Vilka vackra bilder!

OlleA
1/12/14, 10:05 AM
#4

Tack Glitterregn! :)

Olle

fluffis
1/13/14, 12:30 PM
#5

Jättefina bilder som vanligt!🙂

Känner du igen varje rådjur som brukar hälsa på? Hur många är de?

Heå
1/13/14, 7:30 PM
#6

Super söta 🙂

Mvh Hanna.

Annons:
[sstorm]
1/14/14, 5:31 PM
#7

Underbara bilder som vanligt!

OlleA
1/14/14, 9:02 PM
#8

Tack för era trevliga kommentarer. Just nu är det lätt att hålla reda på rådjuren som kommer till min matplats, för några andra än de här två har jag inte sett här i närheten på hela hösten. Kanske har det att göra med den hemska barfrosten i våras som ledde till att halva Sveriges rådjursstam svalt ihjäl när deras vintermat (främst blåbärsris) frös bort nästan helt. Om just de sex rådjuren som höll till här förra vintern dog vet jag inte, de kan ha spritt sig till nya områden när dessa blev lediga. Jägarna skyller förstås den glesa rådjursstammen på varg och lo, men sådana har vi så få av här att jag har svårt att tänka mig att de har någon större effekt. Jag kan förstås inte säga helt säkert att det inte finns fler rådjur här, för de kan lätt gömma sig i skogen så här års. Särskilt när det är mörkt gråväder och ingen snö. De har ju inte samma behov av en matplats när det inte är någon riktig vinter. På vissa håll tycks rådjuren ha klarat sig bättre, t ex i de små skogsplättarna mellan bostadsområdena i Stenungsund (drygt en mil härifrån) där det är ganska gott om dem. Just nu vräker snön ner här i skogen, för första gången på länge, så det ska bli spännande att se om några fler rådjur kan hitta till min matplats.

Olle

Upp till toppen
Annons: