Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 599 ggr
Odd
2014-01-30 18:30

(H) Fisk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle även vilja ha kritik på den här. Jag får en känsla av att den är väldigt grå, men jag är inte säker på om det är pga min skärm. (Ge gärna kritik på annat också)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Smilla W
2014-01-30 20:15
#1

Tycker bilden är jättebra! Fin vilnkel och färgerna går bra ihop, tydlig skärpa på motivet med en mjuk bakgrund. det som skulle kunna förbättras är att öka kontrasten lite :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Odd
2014-01-30 21:06
#2

#1 Tack så mycket! Ja det är någonting med kontrasten som gör att den ser lite konstig ut, kan det vara för att det inte finns något vitt i bilden, bara ljusblått?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Smilla W
2014-01-30 22:57
#3

Jag tror helt enkelt det är att färgerna inte är tillräckligt skarpa, förmodligen på grund av glasrutan :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Odd
2014-01-31 01:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag testade att ändra kontrasten lite, bättre eller sämre?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Smilla W
2014-01-31 11:06
#5

Jag tycker helt klart det blev bätte! Nu är den mycket fin och harmonisk! :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

93mli
2014-02-21 14:18
#6

Fokuset tycker jag ligger bra. Det blåa nere till vänster stör lite grann. Om du tar och justerar vitbalansen så skulle du få en jättefin bild! :)

Att öka kontrasten tyckte inte jag blev så mycket bättre. Så justera vitbalansen istället. 🙂


Annons:
Odd
2014-02-21 14:58
#7

#6 Jag gillar faktiskt det blå, men jag ska testa och ändra lite på vitbalansen för att se hur det ser ut, tack! 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

93mli
2014-02-21 15:35
#8

#7 Ja, smaken är som baken 😃 Visa gärna hur det blev! 🙂


Cahira
2014-02-22 04:17
#9

Håller med om att den är liiiiiiite för blå. Men bara lite. 😎

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Odd
2014-02-22 04:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Det blev faktiskt bättre 😃 Gjorde inga drastiska ändringar dock, auto tonade bara, tycker ni fortfarande att den är för blå?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

93mli
2014-02-22 06:18
#11

Sådär blev det bättre! Fast jag vet faktiskt inte vad jag tycker om att fisken är så vit ovanpå. När jag fixar till färger brukar jag använda antingen kurvor eller färgbalans, eller båda, ändrar lagerblandningen till färg och fixar tills jag är nöjd. 🙂


Odd
2014-02-22 20:03
#12

#11 Jag är lite överförtjust i starka kontraster, så mig stör det inte 😂 Skulle nästan önska att de vita delarna var mer vita, just nu känns de väldigt grå/blåa, men försöker jag förstärka det blir det bara utbränt.

Har ändrat både kurvor, levels och färgbalansen i bilden eftersom det blev ett grått "lager" över orginalbilden eftersom glaset var skitigt och akvariet var upplyst med ett blått ljus, men jag ska försöka få fram lite mer av den gula färgen på ryggen för att se hur det blir 😃 Vill inte redigera för mycket heller, börjar kännas som en fotomanupilation 🤐

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

93mli
2014-02-23 00:10
#13

#12 Jag gillar också kontraster, men uppepå fisken blev det nästan för mycket, jag tycker det drar lite för mycket fokus från annat, detsamma med det blå vi var oense om tidigare 😉 

Testa i kurvor, eller levels om du föredrar, att använda pipetterna och välja ut din svartaste respektive vitaste punkt, eventuellt gråpunkt också. Hittar du rätt får du rätt snygga kontraster. Framhäva det gula går snabbt och enkelt med färgbalans och en lagermask! 🙂


Annons:
Cahira
2014-02-23 00:28
#14

Tycker den blev perfekt nu! 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Odd
2014-02-23 04:38
#15

#13 Ska nog behålla den så som på den sista bilden, men du får gärna göra några försök om du vill! 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

93mli
2014-02-23 09:26
#16

#15 Började pilla lite i bilden och när jag vart nöjd så insåg jag varför det var såååå längesedan jag använde photoshop. Min dator återger färger rätt konstigt, tittar jag på en bild på min dator och sen på samma bild på någon annans ser färgerna jätteannorlunda ut. På min dator blir färgerna ganska matta. Så, jag tog och tittade på din senaste bild från min telefon, och då hade jag absolut ingenting att påpeka! Möjligen att redigera bort de blåa prickarna i övre delen av bilden. Men annars vart den jättefin! 🙂

Så, bilden jag redigerade fram misstänker jag har ganska mycket färger om den ses genom någon annans skärm, för mig såg den nästan ut som din gjorde genom min telefon 😛


Odd
2014-02-23 17:21
#17

#16 Ja det är frustrerande när ens skärm visar färger fel >< Har du testat att ändra på inställningarna eller är det själva skärmen som inte fungerar som den ska?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

93mli
2014-02-23 18:33
#18

#17 Jag har försökt, men det går inte att få det bra. Blir jättekonstigt om man ändrar reglagen det minsta. Sen så blir det ju svårare då jag inte riktigt har något att jämföra med…


Upp till toppen
Annons: