Annons:
Etikettövrigt
Läst 319 ggr
OlleA
2014-02-17 20:39

Bildföredrag i Stenungsund 18/2

I morgon (tisdag 18/2) kl 18.30 har Stenungsunds naturskyddsförening årsmöte i Styrmansrummet på Kulturhuset Fregatten i Stenungsund. Efter förhoppningsvis snabba mötesförhandlingar får vi kaffe med goda semlor, och sedan ska jag hålla ett bildföredrag på temat "Vilda djur i Ödsmåls natur". Alla som vill är välkomna!!!

Olle

Annons:
Martin
2014-03-05 14:51
#1

Hur gick föredraget?

God uppslutning?

mvh Martin

OlleA
2014-03-07 22:44
#2

Med risk för att låta som en gammal gubbe, måste jag säga att våra årsmöten var bättre förr. För sådär 15-20 år sedan var ett årsmöte något lite högtidligt. Förutom extra gott fika satsades det alltid på någon riktigt bra och gärna känd föredragshållare, som självklart skulle annonseras ut i god tid för att dra folk. Jag minns t ex fotografen Erik Malm och konstnären Göran Dalhov. Man insåg att folk inte lockades av bara balansräkningar och styrelseval. De senaste åren har det bara stått "föredrag i ett aktuellt ämne" i vårt program, och vad det skulle bli i år var oklart i det sista. Hade jag inte erbjudit mig, och fått klartecken kvällen innan, hade det säkert inte blivit något föredrag alls. Vi var ca 10 personer (styrelsen och tre till) på mötet. En lite väl "familjär" grupp som tycktes ha svårt att inse att det var ett föredrag jag hade satt ihop. Vuxna människor borde inte behöva uppföra sig som småungar och ropa typ "SÅN HAR JAG SETT!!!" så fort ett nytt djur kommer upp. Visst kan jag acceptera lite frågor och diskussion, men om tio personer måste berätta i munnen på varandra om den gången de hade en älg hemma i trädgården är det bättre att vänta till efteråt. Men å andra sidan är det inte roligt att hålla föredrag för en grupp där alla sitter och sover heller, så jag kanske ändå ska vara glad över att de är intresserade. ;)

Olle

Martin
2014-03-08 00:44
#3

Haha, förstår hur du menar. Låter ju bra med intresset men som sagt så kunde kanske hyfset varit lite annorlunda. Alltid risken när man känner varandra för bra, att man inte respekteras för det man gör utan man ser det som en självklarhet att få avbryta och berätta om sitt - vilket man inte hade gjort om det varit en extern föredragshållare de inte kände och inte hade träffat tidigare.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: