Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 546 ggr
Gullan_J
3/4/14, 8:44 PM

(H) Labradorvalp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, skulle gärna vilja ha kritik på denna bild, som föreställer min Labbe Arrak, 12 veckor. Se igenom Copyright tecknet är ni snäll, vill ej få bilden stulen. Jag tar inte illa upp för mycket och hård kritik, utan bara kritisera ärligt :)

-Bättre ökänd än okänd

Annons:
skogsmurmeldjur
3/4/14, 9:01 PM
#1

Åh vilken söt vovve!
Osäker på om jag gillar den svaga kontrasten i det här fallet dock. Skulle även fundera på att räta upp den om det går, det ser lite obalanserat ut som det är nu.

Jag skulle även vilja att lite mer av hunden var med, stör mig speciellt på att hakan är lite kapad, det ser inte ut som att det är med flit liksom.

Generellt sett är det dock en väldigt söt bild och jag tycker att du har fångat den fina lilla valpens blick bra, fint fokus på ögonen!

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

Peak303
3/5/14, 2:19 PM
#2

Bilden är i min sak väldigt konstigt. 
Hade önskat att den var beskuren på ett annat sätt. Då du tråkigt nog lyckats kapa en del av hakan och även en bit av öronen. 

Kontrasten känns väldigt fel då bilden känns blekt. Hade önskat att hunden var i sin rätta färg och att snön(?) inte var så pass utfrätad som den är. 

Men som #1 sa så är bilden väldigt söt i övrigt.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Gullan_J
3/5/14, 4:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tack så mycket för ärlig kritik :) Jag vet att den är  i en konstig vinkel, men det är inte många sekunder man har på sig när en sprallig valp väl tar kontakt med kameran ;)

Här kommer den redigerade varianten av bilden. Den ni ser däruppe är helt oredigerad :)

-Bättre ökänd än okänd

Smilla W
3/5/14, 6:53 PM
#4

Jag gillar vinkeln på något sätt och blänkek i ögonen. Dock så tycker jag inte att kontrasten på den första bilden gör sig något vidare bra. Den andra bilden är helt klart mer spännande i kontrast och färg, dock synd att den är lite oskarp :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Trongutten
3/5/14, 7:29 PM
#5

Jag skulle gärna vilja se en bild som har mer kontrast men ändå mindre kontrast än den redigerade du la upp :) Något som gör bilden mer levande och tar bort det grå, men ändå inte som får den att se överredigerad

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Hiro
3/7/14, 7:29 PM
#6

Bilden är för upphuggen, ta med hela huvudet. Bilden ser väldig blek ut, du skulle kunna framhäva skuggorna… Är det OK om jag lägger upp ett typ exempel på hur det skulle kunna se ut? :o

Annons:
Gullan_J
3/8/14, 10:42 AM
#7

#6 Absolut, gör de :)

-Bättre ökänd än okänd

skogsmurmeldjur
3/8/14, 10:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Passade på att göra ett snabbt exempel jag med. Till höger ser du vad jag har ändrat. c:

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

Hiro
3/8/14, 11:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag snvände bara picasa och gjorde skuggorna mörkare

Upp till toppen
Annons: