Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 327 ggr
Peak303
2014-03-07 00:46

(H) Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är själv kluven om redigeringen då jag inte brukar redigera till svart/vitt. Hur tycker ni redigeringen passar till bilden? Något jag borde ändra? Sen får ni gärna komma med kritik på själva bilden med, försöker utvecklas med inom just hundfotografering.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
Peak303
2014-03-07 20:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lägger till en annan version av samma bild!

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Moalinn
2014-03-07 21:24
#2

Tycker den är helt klart bättre i färg!

Svartvitt drar man till med när man vill ha en annan känsla eller om färgerna inte är något att hänga i granen 😉 I och med att hunden är glad och framåt tycker jag helt klart att det fungerar bättre i färg.

Jag tror dock jag hade velat haft hunden något mer åt höger, men det är nog bara en smaksak.

Kan inte säga så mycket mer då jag är väldigt dålig på att se skärpa och liknande. Men tycker helt klart du har lyckats och det är bara att köra på, du kan ju inte direkt bli så sämre, bara bättre!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Peak303
2014-03-07 21:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2: Tack för kritiken! 🙂

Jo lite så jag känner också. Ville mest prova, försöker lära mig fler sätt att redigera bilder på i Lightroom. Jo även beskärningen utav bilden satt jag och funderade mycket på och flyttade lite hit och dit.

Provade denna i svart/vitt mest för att se om jag kunde få fler bra som denna: (Som jag blev väldigt nöjd med!)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Upp till toppen
Annons: