Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 462 ggr
[melowi]
2014-04-20 23:57

(H) Tiger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle uppskatta hård och ärlig kritik på den här bilden. Gillar intrycket som tigern ger, men dock inte att jag kapat en del utav ändan. Älskar närbilder på djur, att det inte är så mycket bakgrund utan väldigt nära, lite svårt att förklara. Hur skulle jag kunna ha gjort det bättre? 🙂

Annons:
RoxannaS
2014-04-22 10:52
#1

Grymt vacker bild ändå! Fast rumpen inte kom med!

Ett tips jag skulle vilja komma med är att byta vinkel, försöka stå "face to face" då kommer hela med fast lite i bakgrunden så ansiktet blir fokusen. 😃

Hoppas du förstår en amatörs tanke 😉


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
monstermash
2014-04-22 21:50
#2

#1 - Fast det ser ut som om tigern ligger snett här. Om man då står framför tigern (så gott det går med ett galler i vägen!) finns alltså risken att bakgrunden kommer att luta på bilden, och lutande bilder är inte så kul.

TS, gillar bilden! Tycker du fångat känslan bra, ser ut som tigern ligger och tittar på någonting, vilket ger en helt annan känsla än om du hade fotat rakt framifrån. Gillar skärpan och färgerna med, stör mig inte alls på att du kapat bakdelen, tvärtom :)

RoxannaS
2014-04-22 22:32
#3

Som sagt är jag bara en amatör så jag hade nog provat :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
monstermash
2014-04-22 22:58
#4

#3 - Absolut, förstår din tankegång. Ville bara nämna att ett snett motiv blir en sne bild. :)

[melowi]
2014-04-22 23:00
#5

MissyMe: Tack så hemskt mycket! 🙂 Har många bilder på tigern där hela kroppen kom med. Dock verkade han lite ledsen/nere/trött så han somnade väldigt fort efter den här bilden är tagen. Bilden är tagen snett ifrån då stängslet var diagonalt på många ställen. Men förstår vad du menar! Fick många såna bilder på en lejonhane. Tycker dock att det är lite jobbigt att se in i djurens ögon som är på djurparker, men det är en annan historia 🤪

monstermash: Bilden är faktiskt tagen i en nedförsbacke + att om jag skulle få bild där tigern ser in i kameran skulle jag stå på ett ställe där jag inte ens skulle kunna ha linsen innanför gallret (haha krånglig förklaring). Så det skulle vara en massa fult galler ivägen och jag är inte så mycket för att sitta och redigera såna saker 🤪*
Men tack så hemskt mycket, det värmer att höra! 👍

monstermash
2014-04-22 23:05
#6

Jag förstår precis vad du menar med gallret. Det var något jag hade i åtanke när jag gav dig kritik, det försvårar vissa vinklar avsevärt. Kul med en fotograf som inte redigerar bilderna allt för mycket. :)

Annons:
[melowi]
2014-04-22 23:10
#7

monstermash: Ja verkligen, brukar vara så envis att det inte ska vara galler ivägen haha 🤪 Brukar alltid redigera bilderna för att förbättra ljus osv, men gärna inte för mycket, tycker inte att det ser bra ut helt enkelt 🤔🙂

Upp till toppen
Annons: