Annons:
Etikettkritik-lätt
Läst 633 ggr
[mitzylinnea]
5/26/14, 6:39 PM

(L) Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Första inlägget på djurfoto… Spännande! Jag fick en kamera i födelsedags present, en Nikon 520. Jag har inga objektiv och har inte en aning hur man redigerar. Jag har provat att fota våran hund lite och skulle gärna vilja ha lite tips och hjälp om hur jag kommer igång och vad ja ska tänka på 🙂 Tack på förhand! 

P.S Glöm inte att ja vill ha LÄTT kritik :)

Annons:
[mitzylinnea]
5/26/14, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

[mitzylinnea]
5/26/14, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Låtsas som att ni inte ser bakgrunden…

Frida B
6/1/14, 10:06 PM
#3

Bild 1 tycker jag är fin, men hunden kunde gärna tittat in i kameran då bilden känns väldigt enformig just nu. Ingenting händer lixom i bilden.

Bild 2 tycker jag inte så mycket om, den tilltalar mig helt enkelt inte. Dessutom är den väldigt utfrätt, tagen uppifrån och tassarna är tyvärr kapade. Men är väldigt bra att hunden tittar in i kameran, det gör bilden mer levande! 

Bild 3 är min favorit! Lite hårt beskuren, och något rörig bakgrund (och nej tyvärr kan inte bortse från bakgrunden då det är en del av bilden ;)) men annars tycker jag den är jättebra! Gillar den skarpt!

För övrigt gudomligt söt hund!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

RoxannaS
6/2/14, 5:29 PM
#4

Tycker jätte bra om färgerna i första bilden. Vet hur de är som nybörjare, inte lätt att tänka på något alls då. Mycket man ska veta och så vidare. Hel djungel helt enkelt

Mina tips är att på djur försöka sätta fokusen mellan ögonen på dem. Försöka fota i samma höjd som djuret befinner sig i, vilket jag tycker du verkar ha lyckats ganska bra med i bild 1 och 3. Och till sist. Försök se bilden framför dig, hur den skulle se ut om den blev avklippt, alternativt om hela motivet finns med. Vissa bilder är helt klart finare när dem är lite avklippt om de ska vara t.ex en huvudbild. Men när hela hunden är med och benen är avklippt blir man lite ledsen i ögat. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[mitzylinnea]
6/4/14, 4:49 PM
#5

Jag har inte beskurit någon bild eller redigerat 🙂

Är hyfsat nöjd själv för de va första gången jag provade fota Sixten, och han tackar så mycket till dig #3 😊

Tycker även att ni ger bra kritik, säger vad ni tycker men endå på ett sjysst sätt! Cred för de! 😃👍

Upp till toppen
Annons: