Annons:
Etikettfotoutrustning
Läst 740 ggr
LinaGun
2014-05-26 22:31

Foton med 50mm, 1.8f

Jag funderar på att köpa det objektivet, och undrar om någon som har det kan visa foton som är tagna med det? Hur är det att ta foton på hundar i rörelse med?

Annons:
[Majbot]
2014-05-26 22:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

I rörelse funkar det rätt bra, så länge det är bra ljusförhållanden :)

[Rhodugune]
2014-05-27 13:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har bara det objektivet till min camera, en Canon, fotar ute som inne med det, under bra ljusförhållanden inne så fungerar det utmärkt med, det är ett väldigt bra porträttobektiv, men jag har fotat allt med det även springande hundar. :)

LinaGun
2014-05-27 17:39
#3

Tack så mycket för era svar! Fina foton :)

emeliagranstrom
2014-05-28 23:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tycker att det objektivet är super, men använder det inte så ofta när jag fotar i rörelse, mest porträttbilder tar jag med det. 

Här är en bild som jag tagit med 50mm!

pernillaoscarsson
2014-05-29 13:10
#5

Helt ok objektiv i låg prisklass. Älskar att använda det vid sämre ljusförhållanden, t.ex. inne. Dock irriterande i små hem då man inte kan zooma ut ;) I rörelse tycker inte jag att det är något vidare då det fokuserar ganska långsamt. Och eftersom man älskar att kunna köra på en låg bländare för att få en högre slutartid vilket i sin tur leder till skarpare bilder i rörelse så är det lätt att punkten som ska ha fokus hinner springa ifrån innan kameran sagt KLICK. Istället hamnar fokuset på en helt annan plats. T.ex. bilden i #2, jag tror att fokus egentligen skulle ligga på ansiktet? Men hunden hann antagligen springa  några centimeter till innan bilden togs och fokus hamnade mer på bakkroppen.

Objektivet passar sig med andra ord mest till porträttfotografering :) Men som sagt. Prisvärt objektiv :)

[Rhodugune]
2014-05-29 14:23
#6

#5 Ja, så var det :D

Annons:
pernillaoscarsson
2014-05-29 21:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Tänkte det, söt hund i alla fall :)

Btw så är här en bild tagen med mitt 50mm. Väldigt nöjd med den. Som sagt perfekt med motiv i ikke rörelse. Ger väldigt bra skärpa!

LinaGun
2014-05-29 21:35
#8

Ja okej, jag har i alla fall köpt det nu (beställt från nätet) så får se hur bra det är. Jag hört att det är bättre på att fånga djur i rörelse än det jag har nu.

Upp till toppen
Annons: