Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 339 ggr
Loviisaa
8/2/14, 11:45 PM

(M) Häst och ryttare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha medel kritik på denna bilden. De var ett tag sen jag fotade nu och hade vart kul och höra andra åsikter. Vad kan jag göra bättre? Vad tycker ni allmänt? :)

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Annons:
[mommo 12]
8/2/14, 11:47 PM
#1

Jag tycker bilden är fin.

Twix*
8/2/14, 11:58 PM
#2

skulle vilja ha ansiktet på människan vridet mot kameran annars jätte fin :)

[mommo 12]
8/3/14, 12:15 AM
#3

Ja kanske?

Cert
8/4/14, 6:14 AM
#4

Jag tycker det ser fint ut, kanske om själva motivet var mindre /längre bort, så skulle det förstärka intrycket om att vi ´som ser bilden inkräktar i en privat stund.
Gillar bilden för att det är klar, harmonisk, man förstår och kan tolka omgivningen utan att fokusera på den.

Indriz
8/4/14, 7:21 PM
#5

Jättefin bild kan jag börja med att säga.  Hästens ansikte och man är för mig höjdpunkten. Sen kan jag hålla med om att hade personens ansikte också fått komma med på bild, även om bara lite, så hade det höjt bilden. Särskilt eftersom det tydligare skulle kunna förmedla känslan mellan häst och person.
Sen finns det två punkter som jag kan störa mig lite på. Gräset framför paret, och speciellt det som går upp över arm/ben, är för mig ett minus. Vid sidan av de så passar de utmärkt men här tycker jag att det skymmer lite. Den andra grejen jag ville peka på är personens hand. Den ser väldigt blek ut mot hästens hårrem och skulle kunna justerats med lite efterbehandling. 
Kan avrunda med att återigen säga att det är en väldigt fin bild :)

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

Upp till toppen
Annons: