Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 476 ggr
Peak303
2014-08-04 22:34

(H) Varg och Ekipage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag söker kritik på dessa 2 bilder.

Först en varg jag fotograferade under besöket på Borås Djurpark. Är själv otroligt nöjd men skulle vilja höra vad som kan förbättras till en annan gång. 

Exif finns kvar i båda bilderna för den som är intresserad!

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
Peak303
2014-08-04 22:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sen har jag en bild jag fotograderade på Malmö City Horse Show.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Martin
2014-08-05 18:49
#2

Vargen: Trevligt foto med härligt ljus på ett fint djur. Tycker kompet gör att vargen känns rätt smal och lite för nära. Hade du haft vargen lite högre upp/längre bort i bild hade man nog fått mer känsla av att komma lite i samma nivå och inte "titta uppifrån". Tycker blicken har ok närvaro, det kan vara svårt att få med ibland. Kan inte se vad du skulle gjort bättre annars, skarp och bra tycker jag.

Ekipaget: Här tycker jag att du, utifrån det läge du har valt, har lyckats helt ok. Hästen har teckning även i de mörka bitarna och inget känns utfrätt. Däremot tycker jag att du har fått en dålig vinkel. Jag var själv där nere och vet att det var mycket folk och svårt att få "bästa position", men jag hade flyttat mig längre till höger och fått ekipaget rakt från sidan. Då hade du fått en fin stilstudie av ryttare och häst i hoppet, men ingen känsla för hur högt hindret är. Alternativet hade varit att gå längre till vänster för att få det mer framifrån, kanske med ett snävare utsnitt och en koncentrerad ryttare. Nu tycker jag att reklam/hinderskyltarna skymmet för mycket och jag tycker det drar ner intrycket.

mvh Martin

Peak303
2014-08-05 20:12
#3

#2: Tack för din kritik! :)

Jo det var lite svårt att få bra bilder på hästhoppningen då det var rätt mycket folk. Men där var några hinder som hamnade mer frameifrån och andra mer från sidan än detta. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[mommo 12]
2014-08-09 00:16
#4

Vargen tycker jag du ska låta vara. Men ekipaget kan du förbättra betydligt. sudda eller skärp bakgrunden skulle jag tro bli snyggt.

Upp till toppen
Annons: