Annons:
Etikettfotoutrustning
Läst 324 ggr
luckysheltie
2014-08-17 20:32

Hjälp, sand!

Idag var jag nere på stranden och tog kort med min syster. När jag skulle ge henne kameran tappade vi den i sanden. Nu går den inte att använda. När man försöker sätta på den står det: Lens error, will shutdown automatically. Har detta hänt er någon gång? Har ni något tips på vad man ska göra? Det är en Canon Ixus 115 HS

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
Martin
2014-08-18 10:42
#1

Jag tror att objektivet har fått sig en smäll. Var det utfällt när ni tappade den? En kamera på jobbet tappades när objektivet var ute och objektivet blev lite snett, då gick det inte att stänga av (då fälls objektivet in) kameran och felmeddelandet då var något liknande.

På Canons sida om felmeddelandet hittar du det en bit ner, där står samma sak (om det används i sand eller om man tappar det). Fortsätter meddelandet visas hänvisar de till deras service.
http://www.canon.se/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_Compact/Digital_IXUS_series/IXUS_115_HS.aspx?type=faq&faqdetailid=tcm:87-819154

Om du tittar in i objektivgängorna kanske du kan se sandkorn? Testa att ta en bit papper och försök rensa bort sanden.

mvh Martin

luckysheltie
2014-08-18 13:33
#2

#1 Tack för svaret! Vi fick faktiskt igång kameran igår😃

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Upp till toppen
Annons: