Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 344 ggr
pernillaoscarsson
9/21/14, 7:50 PM

(M) Kattunge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kritik på denna bilden. Är den för mörk? Oskärpa i ögonen? Väldigt nöjd med den annars :)

Annons:
Cahira
9/21/14, 11:42 PM
#1

Snygg bakgrund, snygg skärpa, otroligt söt kattunge och lyckad bild. :) Tycker inte den är för mörk, hade den varit ljusare så hade den känts för utfrätt på kanterna. Mycket vackert porträtt och tycker du har bra luft runt kattungen. Färgerna känns naturliga och den känns inte överarbetad (vet inte om du gjort nåt med bilden men..) iFokus brukar ta bort lite kvalité av bilden men jag tycker du har en helt fantastisk bild här. Mycket fint jobb gjort. :) Sätt en logo eller signatur på bilden så har du väldigt proffsigt intryck på den. Hade kattungen tittat in i kameran så hade bilden troligen varit finare för att man får kontakt med djuret, men jag älskar att den ser lite drömmande ut med vackert blänk i ögonen. :)

Gillar väldigt skarpt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

pernillaoscarsson
9/22/14, 12:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack så mycket! Jag har redigerat den lite. Jag har beskurit den och fixat lite med ljuset. Tycker själv att den blev mycket bättre såhär än original bilden.

Cahira
9/22/14, 1:50 AM
#3

Det i kanten är lite distraherande. Ljuset blev bra men den tappade mycket färg i #2. Det blev lite blaskigare på nåt vis. Ett mellanting kanske?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

emeliagranstrom
9/22/14, 8:32 AM
#4

Jag gillar beskärningen i #2 dock så stör de svarta väldigt mycket, men det borde gå att klona bort. Mer färg hade blivit bra också men fint ljus och bra skärpa, gillar att katten inte tittar in i kameran utan filosoferar lite :)

pernillaoscarsson
9/22/14, 10:48 AM
#5

Bilden i #2 är orginalbilden, #0 är vad jag gjorde för att få den bättre. Tycker katten ser avklippt ut i beskärningen i #2 därför valde jag, med tanke på de störande objekten till vänster att skära den som jag gjort i #0. Ljuset tycker jag också blev bättre så som det är i #0.

Är dock lite tveksam till ögonen, ifall det stör för mycket att de inte är 100% skarpa?

Jessicahagstrom94
9/22/14, 1:26 PM
#6

Det jag tänker på är att ögonen ser en aning oskarpa ut eller är det jag som har dålig syn? Tycker nosen är skarpare och det är ögonen jag vill ha skarpast/fokuset på djurfoton.

Tycker den kunde vara liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite ljusare också, men det är en superfin bild och bra redigering :) kanske en smula mer luft åt det håll katten kollar åt också..

Bra jobbat!

Annons:
Moag
9/22/14, 3:33 PM
#7

Jag hade nog haft kvar den ljusa bakgrunden, som i originalbilden. Annars tycker jag att bilden är jättefin!

pernillaoscarsson
9/23/14, 12:41 AM
#8

#6 Tack, precis så som jag också tänker. Är inte helt nöjd med fokuseringen.

#7 Ska testa lite senare med att ha kvar den gamla bakgrunden och se hur det blir, tycker att den blev lite mörk på något vis fast den ändå inte direkt är det :P

Upp till toppen
Annons: