Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 510 ggr
Callas14
11/5/14, 3:47 PM

(H) Höstfasan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Jag är ny på denhär sidan och ganska ny på foto överhuvud taget. Jag vill lära mig mer och därför gärna höra åsikter och er expertis! :) 

Denna snygging smög runt i de höstgula buskarna nedanför balkongen och jag bjöds på ett fint fototillfälle. Bilderna är något beskurna, men annars oredigerade. Vad kan jag göra för att ge dem ett litet lyft?

Annons:
Martin
11/5/14, 10:27 PM
#1

Jag skulle för det första föredra att de inte låg i ett bildspel, utan att de låg i vars ett inlägg så hade det varit enklare att se dem.

I övrigt tycker jag det är trevliga höstbilder och miljöbilder, jag vet hur svårt det kan vara att få bra foton på fasaner. Men nu när du vet var de brukar (?) vara hade jag nog försökt hitta ett ställe nere på marken så att du kan fotografera i samma nivå som djuret själv är, istället för uppifrån.

Jag hade också önskat att du försökt hitta någon del av buskaget där du kanske kunde få fasanen framför och inte bara mitt i riset så att det inte är massa grenar framför. Men som sagt, jag vet hur svårt det är.

Lycka till och jag ser gärna fler foton från dig!

mvh Martin

Callas14
11/6/14, 2:09 PM
#2

Tack så mycket Martin! 

Ja, håller med om att det blev ett irriterande bildspel! Bättre såhär? (Testar mig fram lite)

Callas14
11/6/14, 2:10 PM
#3

… och såhär?

Martin
11/6/14, 8:29 PM
#4

Bättre så, mycket enklare att se.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: