Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 953 ggr
Stormvindh
2014-12-29 22:24

(M) Hund i skog

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Provar lägga upp årets första vinterbild, hade varit kul med lite kritik :)

Medarbetare på Vallhundar

Annons:
JohannaEkroth
2014-12-30 15:11
#1

Finns inte så mycket att kritisera… Skymningsvit är snön, hunden är i fokus och har fina färger som lyser upp och bakgrunden är härligt suddig. Gillar att du har stigen i centrum och inte hunden.

Skulle lätt kunna ha den som tavla på väggen med en liten beskärning av snön nedtill så hunden kommer lite närmare. 👍

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Moalinn
2014-12-30 17:20
#2

Det är så här en bild ska se ut! Man får en kylig känsla och inte "oj vad blå hunden är" (vilket den är rent tekniskt sett, om jag inte är helt ute och snurrar, men du förstår nog vad jag menar ;)). Ofta när man ser utomhusbilder på hundar med vitt så tenderar de att vara blåa istället för vita. Du har verkligen lyckats.

Fint uttryck på en väldigt fin hund. Fin komposition också. Det enda jag önskar är lite mindre förgrund. Tycker om balansen du lyckats fånga med att ha vägen placerad i mitten av bilden, medan hunden är mer åt sidan men inte ute i skogen och härjar med huvudet (alltså att huvudet smälter in i bakgrunden).

Känns som en välplanerad bild. Du ska vara väldigt nöjd med den!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

missan´s
2014-12-30 18:20
#3

Otroligt! Hittar verkligen ingenting att kritisera med denna bild och helt underbart vackert! Säger samma här: du ska vara riktigt nöjd med detta fotot!

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Stormvindh
2014-12-30 18:52
#4

Tack så mycket allihop, vad glad jag blir! Är faktiskt mer eller mindre nöjd med bilden och är kul att höra att man inte bara är "hemmablind" utan andra tycker det också! 🙂

Håller dock med er lite #1 och #2 angående beskärningen av bilden, hade jättesvårt med det när jag redigerade den och beskärde den både mer och mindre än vad jag har gjort här.  Till slut blev det ett mellanting men känner också att det optimala förmodligen hade varit lite mindre förgrund :)

Medarbetare på Vallhundar

missan´s
2014-12-31 09:22
#5

#4 Tycker att det är fint så som den är nu, tycker det var lite speciellt med just denna bilden och jag gillar det. Man ser liksom mer av landskapet, också hunden känns mer "fri". Härlig bild, skulle nog inte beskära mer, utan fungerar utmärkt som den är tycker jag. 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Stormvindh
2015-01-06 15:23
#6

#5 Tack! Kul att höra olika åsikter, beskärning är bland det svåraste jag vet haha, för att få det sådär "precis rätt" :)

Medarbetare på Vallhundar

Annons:
Johannakoefoed
2015-01-07 09:31
#7

Grymt vacker bild! ❤️

Stormvindh
2015-01-07 12:37
#8

#7 Tack så mycket!

Medarbetare på Vallhundar

Molliza
2015-01-09 20:44
#9

håller med alla andra om att det är en väldigt vacker bild du har tagit, du har verkligen lyckats med färgerna (som #2 säger är snö riktigt klurigt) jag gillar verkligen hur den är komponerad och exponerad, så grattis till en hellyckad bild enligt mig! 🙂

Stormvindh
2015-01-09 20:52
#10

#9 Åh, tack så jättemycket! Ja, jag satt ett tag och blev galen på hur jag skulle få till färgerna 🥵 Tydligen lönade det sig 😉

Medarbetare på Vallhundar

Upp till toppen
Annons: