Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 443 ggr
FannyGoldfish
12/30/14, 6:15 PM

(M) Labrador i soluppgång

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1

Gick up tidigt för att fotografera lite i det härliga morgonljuset. Puma, en labrador dam på 2 år, ställde upp som modell 🙂

Annons:
FannyGoldfish
12/30/14, 6:16 PM
FannyGoldfish
12/30/14, 6:17 PM
missan´s
12/30/14, 6:24 PM
#3

Bra skärpa, ljus och vackert motiv! Super skulle jag säga! 👍

**Måste också testa det någon dag! 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Vaargen
1/2/15, 10:09 PM
#4

Vad för kamera använder du?

FannyGoldfish
1/2/15, 10:55 PM
#5

#3 tack så mycket 🙂

#4 Nikon D5100 med ett tamron 70-300mm 🙂

pernillaoscarsson
1/5/15, 1:13 AM
#6

Generellt så är det finfina bilder. Men jag får känslan av att du haft en hög iso? Du har nog egentligen en bra skärpa på bilderna, men jag tror bruset gör att de känns lite lummiga?

Du kan prova öka kontrasten lite, tror det skulle lyfta upp bilderna ännu mer :)

Annons:
Moalinn
1/5/15, 2:27 PM
#7

Nä, det är inte brus som "förstör" bilderna utan det är ljuset. Det har lagt sig som en "hinna" över bilden som får det att kännas som att fokuset försvinner och bilderna saknar kontrast.

Jag skulle försöka få bort detta då det inte är speciellt vackert om man inte har någon speciell avsikt med det eller att det tillför bilden positivt.

Bild ett:
Tycker hunden är för gul, och det är den där "hinnan" av ljus som gör det. Skulle även vilja ha hunden mer placerad åt höger i bild.

Bild två:
Bättre än ettan. Däremot är snön väldigt blå vilket den inte bör vara. Dessutom stör jag mig något på den ljusa bakgrunden. Även om den är helt ur fokus så dras ögat dit direkt då hundens huvud är på samma ställe och det blir lite tokigt .. haha. Svårt att förklara. 😐

Bild tre är den bästa av dessa då den inte har fått den där "hinnan" på samma sätt men skulle ändå önska lite mer kontrast mellan hund och bakgrund. Fin komposition också!

Men annars rent generellt så är det fina bilder! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: