Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 807 ggr
Moalinn
1/21/15, 1:37 AM

(H) Kattunge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är väl lika bra att slänga upp den här bilden för kritik. Ni har sett den i "Din senaste bild" men kände att jag gärna tar emot lite kritik. Fotograferad i mitt ljustält. 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Stormvindh
1/21/15, 6:41 PM
#1

Sååå fin bild! Kattögon gör sig alltid så bra på bild! Gillar färgerna och att det är en ovanlig vinkel på katten, brukar ju oftast vara rakt framifrån eller helt från sidan :) Tycker dock att katten nästan ser lite "dammig" ut i ansiktet? Alla de små prickarna som har blivit upplysta av ljuset menar jag! Hade nog försökt att redigera bort så många som möjligt för att få ett "renare" intryck.

Annars har du fått till en kanonbild! Vet inte om jag möjligtvis också hade provat att göra katten något svartare för en djupare färg.. Men det är svårt att säga om det gör bilden bättre eller sämre :)

Medarbetare på Vallhundar

fluffis
1/22/15, 2:34 PM
#2

Gullig bild och jag gillar att huvudet är på sned 🙂 Jag kan tänka mig att det inte är lätt att få en kattunge att sitta fint och snällt i ett tält, så bra jobbat säger jag till dig och ditt tålamod (om det nu behövdes något) 🙂

Moalinn
1/27/15, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tack för kritiken båda två!

#1 Jag tyckte att det bara blev en svart fläck när jag gjorde honom svartare men värt att testa! Den där smutsen har jag kämpat med haha. Tröttnade efter ett tag så vissa prickar fick stanna men blir nog att fixa resten också någon gång. Här är en "före" bild, dock något ljusare än originalet. Har bara tagit en skärmavbild då jag inte orkade redigera och hålla på 😃

#2 Tålamodet behövdes verkligen! Fick ta två omgångar då han totalt vägrade titta in i kameran alls och i och med att han är så mörk så blir det lite tråkigt att bara se en svart katt och inga ögon.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[VSK]
1/28/15, 11:06 AM
#4

Tycker bilden i TS blev bra men hade velat ha lite mindre ljus från vänster sida.

Upp till toppen
Annons: