Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 2674 ggr
[VSK]
1/27/15, 12:44 AM

(H) Wilma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte vad jag ska säga. Såga på bara 🙂

Annons:
[VSK]
1/28/15, 11:04 AM
#1

87 läsningar men ingen sågande kommentar… 🤔

Måste ju bara betyda att bilden blev bra 🙂

luckysheltie
1/28/15, 5:15 PM
#2

Tycker att bilden är jättesnygg!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

[JenniN]
2/1/15, 7:37 PM
#3

För mig är lite svårt att säga vad jag tycker, 

Detaljerna och skärpan är fantastisk! 
Dock vet jag inte vad jag tycker om bilden, föredrar att man ser "mer" av det man tar bild på. Men det kanske beror på vad det ör du tar kort på? Är det själva ögat? 

Men själva inställningarna sitter som en smäck! Otroligt bra.

[VSK]
2/1/15, 7:42 PM
#4

Var rätt svårt att fota denna bilden. Dels så var det knepigt ljus (inglasad balkong) och dels en katt som absolut inte kunde sitta still med huvudet. Ljud från bilar, flygande småfåglar mm fångade kattens intresse konstant. Bilden fotat med macro. 

Syftet med bilden vara att fånga kattens öga.

[JenniN]
2/1/15, 7:45 PM
#5

4# Ja det kan man knappast påstå att du inte lyckades med! Det är ett otrligt fint fotografi tycker jag. Fägerna, skärpan ja allt. Det är jättefint! 

bra jobbat! 

hur många bilder tog du innan du fick denna? Det är sällan jag kan ta mindre än 30 bilder innan jag lyckas få en riktigt bra bild ^^

[VSK]
2/1/15, 7:51 PM
#6

#5

Tack för den fina kritiken 🙂

Jag vet faktiskt inte hur många bilder jag fotade totalt sett. Tog kanske 10 minuter nånting.

Annons:
[JeanetteK]
2/2/15, 5:37 PM
#7

Underbar bild! Så häftig! ❤️

[VSK]
2/2/15, 6:24 PM
#8

Tack 🙂

Jassan
2/15/15, 9:23 AM
#9

När jag först såg bilden så stannade allt upp…………..

Jag bara tittade o höll andan…………o tänkte….ooohhh…

Skärpan och att du lyckades fånga detta ögonblick trots att katter aldrig är stilla är bra jobbat! Du förmedlar något vackert utöver det tekniska i bilden.

Så därför blir bilden magisk för mig.

https://jazzans.wordpress.com/

[VSK]
2/15/15, 9:41 AM
#10

#9

Tack, det var fina ord det där 🙂

CorneliaAndersson
2/19/15, 11:34 PM
#11

JÄKLAR
vilken bild!😍

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[VSK]
2/19/15, 11:47 PM
#12

😃

Tack.

CaptainBunchie
2/20/15, 5:43 PM
#13

Helt fantastisk bild. Är urförtjust i närbilder på djur (framförallt katter). :)

Däremot en grej som ingen annan verkat uppmärksamma är blänket från ett fönster eller vad det nu är, och att det andra ögat är helt vitt.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
[VSK]
2/20/15, 5:57 PM
#14

#13

Tack 🙂

Kan inte göra så mkt åt varken blänk eller det ljusa, för bilden är fotad på en inglasad balkong och solen lyste friskt.

nadilda
2/22/15, 7:10 AM
#15

Jätte fin bild! Det jag stör mig lite på är att jag ser fel öga först eftersom det lyser så mycket.

[VSK]
2/22/15, 7:22 AM
#16

🙂

Martin
2/22/15, 10:15 PM
#17

Mycket fint porträtt och för egen del är det helt uppenbart vad du vill förmedla/hur du tänkt dig bilden (vad du tar på).

Lite synd (det är ju hård kritik) att pannan och bortre ögat är utfrätt även om det är svårt att kontrollera under rådande omständigheter. Jag tycker också att främre kinden (nedanför ögat alltså) är lite för framträdande, tror att hade du tagit från en något högre vinkel (inte direkt uppifrån men mer i nivå med ögat eller strax över) hade du fått den biten bättre. Nu ser det nästan ut som att du fotograferat något nerifrån. Samtidigt ger det en känsla av en katt som spejar ut över sina nejder och har koll på läget.

mvh Martin

HPmarsvinet
2/28/15, 5:42 PM
#18

Oj, vilken vacker och häftig bild!🙂🎈

[VSK]
2/28/15, 6:07 PM
#19

🙂

Upp till toppen
Annons: