Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 373 ggr
[kaninkul]
3/11/15, 5:01 PM

(M) Rådjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade någon kunnat ge kritik på denna bilden? Jag gillar motivet starkt och tyckte att det blev lite häftigt med färgerna. =)

Annons:
pernillaoscarsson
3/11/15, 6:07 PM
#1

Väldigt fin bild. Bra kvalitet även om huvudet ser aningen suddigt ut jämfört med resten av kroppen. Får inte upp större bild så kan inte säga om det är så eller om det är för att du har solen i ansiktet på den. Jag tycker dock att det är synd att du kapat av benen på den. Det hade blivit ännu bättre med hela rådjuret på bild. Annars är det en bra placering, helt ok bakgrund och fina färger. Jag tycker du ska vara nöjd med bilden :D

OlleA
3/11/15, 9:30 PM
#2

Fin bild, även om jag håller med om att hela djuret gärna hade fått vara med. Är den tagen i en djurpark? Det är inget rådjur, utan jag tycker att det ser ut som någon exotisk hjort av något slag. Möjligen kan det vara en ung dovhjort. Rådjuren har bara vita fläckar under de första veckorna, som pyttesmå kid. Dovhjortar kan ha ganska varierande färg men oftast har de vita fläckar även som vuxna, åtminstone under sommarhalvåret.

Olle

[kaninkul]
3/12/15, 9:17 AM
#3

Tack för alla svar! Som ni sagt fick jag inte med hela benen, något jag märke när jag lagt upp bilden på datorn. Lite synd :( #2 bilden är inte tagen på en djurpark utan mitt ute i naturen. Sedan har jag tyvärr ingen aning om vad det är för slags "djur" utan jag tyckte att det såg ut som ett rådjur men jag kan mycket väl ha fel ;) (vet inte särskilt mycket om hjortar och rådjur)

[kaninkul]
3/12/15, 9:17 AM
#4

Tack för alla svar! Som ni sagt fick jag inte med hela benen, något jag märke när jag lagt upp bilden på datorn. Lite synd :( #2 bilden är inte tagen på en djurpark utan mitt ute i naturen. Sedan har jag tyvärr ingen aning om vad det är för slags "djur" utan jag tyckte att det såg ut som ett rådjur men jag kan mycket väl ha fel ;) (vet inte särskilt mycket om hjortar och rådjur)

OlleA
3/12/15, 9:52 AM
#5

Okej, är den tagen ute i naturen i Sverige vågar jag säga ganska säkert att det är en ung dovhjort.

Olle

Upp till toppen
Annons: