Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 450 ggr
OlleA
3/19/15, 1:49 PM

(M) Min nya favoritmodell

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu en bild på min nya lilla favorit. 🙂

Annons:
Vaargen
3/19/15, 1:54 PM
#1

fin bild & sött djur :)

Jassan
3/19/15, 2:25 PM
#2

Men åh…….förstår att det är din nya favorit. Så vacker bild…fina härliga färger som glittrar i solskenet. 😍

https://jazzans.wordpress.com/

OlleA
3/20/15, 9:22 AM
#3

Tack Vaargen och Jassan! 🙂

Olle

Martin
3/20/15, 8:28 PM
#4

Mycket tjusigt porträtt och lite vinterpäls också ser det ut som. Det har de aldrig (?) här nere såvitt jag sett i alla fall. Skulle möjligen vara de kallaste vintrarna vi har haft för då har jag inte varit jättemycket i skogen och sett dem så då kan de ha undgått mig. Härligt porträtt i alla fall med hög närvaro!

mvh Martin

OlleA
3/20/15, 9:12 PM
#5

Tack Martin! Ja, det verkar som att ekorrarna får gråare vinterpäls ju längre norrut man kommer. När jag för ett tag sedan visade en liknande bild på ett tyskt naturforum, fick jag frågan om det var en amerikansk gråekorre jag hade fotograferat. Den invasiva arten har nästan trängt ut de ursprungliga rödbruna ekorrarna i Storbritannien, men som väl är har vi dem inte i Sverige. Även de rödbruna kan dock bli ett problem på sina ställen. På vissa danska öar var de ursprungliga ekorrarna svarta, men sådana är numera sällsynta efter att de rödbruna (som ansågs vackrare) infördes där. Slutsats: Man ska inte införa djur till områden där de inte hör hemma!

Olle

Upp till toppen
Annons: