03. Kritik - Medel

(M) Råbocken

2015-03-24 07:50 #0 av: OlleA

Tidigt på morgonen kommer den stilige råbocken fram till min matplats.

Anmäl
2015-03-24 07:51 #1 av: OlleA

Det är allt en god foderblandning som serveras här.

Anmäl
2015-03-24 07:52 #2 av: OlleA

Men som alltid måste man ha koll på omgivningen.

Anmäl
2015-03-25 19:49 #3 av: Molliza

Superfina bilder som vanligt! Gladälskar 1:an,  Tummen uppkompositionen, magiska kylan i gräset och blicken och härlig bakgrund. (visst den gula (björken?) kanske är lite störande men du kan ju inte ändra på naturen eller trolla bocken till en annan plats Skämtar, om man inte gillar retuschering då). 

2:an och 3:an är lite mer röriga och enligt mig inte riktigt samma känsla men ändå väldigt bra fångat och fina bilder!

Anmäl
2015-03-25 20:35 #4 av: OlleA

Tack Molliza för din kommentar. Jag vill inte överredigera mina bilder utan låter hellre miljön vara som den är. Kanske försvinner lite känsla när man ser högarna med foderblandning, men utan min stödutfodring hade rådjuren troligen mycket sällan kommit fram här på mornarna.

Olle

Anmäl
2015-03-25 20:38 #5 av: Molliza

Håller helt med dig om att låta miljön vara som den är, helt sant som du säger med fodret!

Lisa

Anmäl
2015-03-26 17:56 #6 av: Sealle

Jag gillar 1:an och framför allt 3:an väldigt mycket! Så länge det är fokus på ögonen och de är klara och skarpa så tycker jag inte att miljön stör. I vanliga fall när man fotar tamdjur (till exempel hästar eller katter) kan jag föredra en renare bakgrund men när det kommer till rådjur så tycker jag nästan att den "stökiga" naturen bidrar till en bra känsla. Rådjur är ju experter på att hålla sig gömda när de inte vill synas och jag tycker därför att buskagen är väldigt passande.  Stör mig lite på kvisten som går över rådjurets hals/öron på bild 2, men det är just för att den klara skärpan har försvunnit lite från ögonen. Men som alltid jättefina bilder Skrattar

Vad är det för foderblandning du lägger ut och var? Är det på din tomt eller på skogen? 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.