04. Kritik - Hård

(H) Morgonens motljus

2015-03-25 20:13 #0 av: Molliza

såga mig ner till fotknölarna bara! Skrattar

Anmäl
2015-04-16 17:33 #1 av: Martin

Mycket trevlig bild. Jag funderar på om jag önskat den mer i sepiaton eller s/v som den är men med kontrast - om det hade varit bättre. Gillar de små vattendropparna i gräset. Möjligen kunde de framhävts något bättre med annan bländare - svårt att säga när jag inte vet vilken bländare som använts.

Men jag gillar det svaga diset i motljuset och som helhet en mycket bra bild. Funderar på om hunden/bilden lutar lite, eller om det är en inbillning.

Bilden var med länge i gallringen till månadens bild men föll bort på slutet.

mvh Martin
Medarbetare på Djurfoto.IFokus.se

Anmäl
2015-04-16 21:03 #2 av: Molliza

Tack så mycket för att du tog dig tid att kommentera!GladHar haft lite svårt med hur jag vill ha denna bilden, men kanske att den som du säger hade blivit bättre med mer kontrast! En väldigt spontan bild i alla fall som jag knäppte när jag såg hennes blick i motljuset, bländaren låg på 3,5. 

Jag har otroligt svårt att avgöra om bilder lutar  och är väldigt osäker på om det som du säger är en inbillning , kanske på grund av gräset om det inte är hunden som lutar? eller kanske lutar hela bilden ändå haha Funderar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.