Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 323 ggr
[klarabastin]
2015-04-24 19:43

några nybörjar bilder:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

hej! skulle gärna vilja ha lite kritik på de här bilderna!

funderar på att börja med att fota djur!

Annons:
rasmussonsara
2015-04-24 20:25
#1

Kaninen som sticker hela huvet i kameran gillar jag, tyvärr förstör fönstret lite att att det blir en stor ljus fläck där & hade velat ha bilden lite skarpare bara. Men tycker om att du fångat kaninen i det ögoblicket, gillar ljuset (trots fönstret) & att kaninen är i fokus. Att den är "konstigt" beskuren tycker jag passar bra i den här bilden, annars ser man ju gärna att hela objektet är med på bilden, men här tycker jag det passar att öra & kropp är beskuret, eftersom det är lite en "ögonblicksbild". De andra två bilderna däremot är jag inte lika förtjust i.. Katten saknar kropp & lite öra, vilket inte passade just här. Det är också för ljust på övre delen av bilden så katten ser nästan lite inklippt ut runt örat? Katten är inte heller helt skarp, huvudet är i bra fokus men resten av bilden är mer suddig än i "ofokus". Fint motiv, men tyvärr lite missar i komponering osv. Den andra kaninen är också tyvärr suddig i stället för i "ofokus", för rörig bakgrund för att kaninen ska komma i fokus tyvärr. Hade gärna sett en annan vinkel & lite mer fokus på kaninen & inte så mycket bakgrund.

Ett tips är att försöka göra som små "fotosessions" & bestämma att NU ska jag fota & då vill jag att det ska se ut så här. Det känns som det är lite spontana bilder & då är det svårare att få dom bra. Så se till att ta en stund & fota massor med bilder ur olika vinklar & med olika inställningar för att hitta den bästa bilden liksom :)

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

Mari
2015-04-25 13:01
#2

Lägg gärna ut en ny tråd fast utan att bilderna är i bildspel, vi bakom sajten har sagt att alla kritiktrådar ska vara utan bildspel för att man lättare ska kunna förstora upp bilderna och granska dem närmare

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Upp till toppen
Annons: