Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 541 ggr
OlleA
5/27/15, 11:19 AM

(M) Det kliar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det kliar när vinterpälsen faller av.

Annons:
OlleA
5/27/15, 11:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Man får vårda pälsen så gott man kan.

Hanna
5/27/15, 12:00 PM
#2

Är det illa när man kunde gissa att det var en tråd med dina bilder bara genom att läsa rubriken under "nya inlägg"? 😃

Trevliga bilder som alltid Olle! När brukar rådjurens päls vara färdigfälld? :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

OlleA
5/27/15, 11:08 PM
#3

Tack Hanna! Ja, det är bra flyt i mitt fotograferande nu. Rådjuren brukar vara färdiga med sitt pälsbyte ungefär vid den här tiden, från slutet av maj till mitten av juni. Om du tittar på mina bildtrådar om fjolårskidet, kan du se att hon är så gott som färdig med sitt pälsbyte.

Olle

Huygens
5/29/15, 4:45 PM
#4

Väldigt bra bilder. #0 är lite som en del av en målning.

[Juel70]
5/29/15, 5:02 PM
#5

Fantastiska bilder du tar. Du har verkligen ett kameraöga 🙂

OlleA
5/29/15, 5:05 PM
#6

Tack Huygens och Juel70! 🙂

Olle

Annons:
[Juel70]
5/29/15, 5:08 PM
#7

Är du ute i skogen och lurar eller är det i närheten, typ baksidan av huset eller nåt?  :)  Själv skulle jag föredra det första alternativet, men jag har inte så bra kamera just nu, så det är inte värt det.

OlleA
5/29/15, 5:39 PM
#8

Jag är ofta ute och smyger i skog och mark med kameran, men sitter också ofta vid köksfönstret och spanar.  Utanför köksfönstret matar jag fåglarna nästan året runt, och ibland dyker även ekorrar upp. På vintern har jag en rådjursmatplats i närheten, och framåt vårkanten är det svårt att sluta mata även där. Det är ju så roligt att se när rådjuren kommer fram på mornarna. Just de här bilderna är faktiskt tagna från mitt öppna köksfönster, om än med 400mm-objektiv och beskurna. Nu är dock rådjursmaten så gott som slut och någon mer blir det inte förrän till hösten när äpplena mognar.

Olle

[Juel70]
5/29/15, 5:41 PM
#9

Härligt 🙂 Ja du tar fantastiska bilder!

Jassan
6/3/15, 10:33 PM
#10

👍

https://jazzans.wordpress.com/

Upp till toppen
Annons: